Gala PR Wings za nami – znamy zwycięzców trzeciej edycji konkursu

Informacja Prasowa - 09.11.2023
125

61-osobowe jury tworzone przez najwyższej klasy ekspertów, wybrało najlepsze projekty komunikacyjne zgłoszone do 3. edycji konkursu PR Wings

61-osobowe jury tworzone przez najwyższej klasy ekspertów, wybrało najlepsze projekty komunikacyjne zgłoszone do 3. edycji konkursu PR Wings organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations.

Listę laureatów w 11 kategoriach ogłoszono 8 listopada br. w tracie uroczystej gali w warszawskim Hotelu Bellotto. Podczas wydarzenia wręczono również Nagrodę Specjalną przyznawaną przez przedstawicieli agencji członkowskich SAPR oraz Nagrodę im. Andrzeja Stolarczyka. W tym roku po praz pierwszy wyróżniono również trzy firmy za ich dobre praktyki przetargowe.

Jury miało sporo pracy, bo startujący w konkursie nie zawiedli i kolejny raz udowodnili, że branża public relations potrzebuje PR Wings i już na stałe wpisała je w kalendarz kluczowych wydarzeń. Zwycięzców wyłoniono w dwuetapowym głosowaniu. O statuetkę w 11 kategoriach rywalizowały podmioty z całej Polski – firmy komercyjne i agencje zajmujące się komunikacją, urzędy oraz instytucje publiczne, NGOsy i samorządy.

– Kapituła trzeciej edycji PR Wings miała przed sobą spore wyzwanie. Musiała wybrać najlepsze projekty komunikacyjne zrealizowane w 2022 r. a ich liczba i wysoka jakość nie ułatwiały procesu podejmowania decyzji. O statuetkę walczyły bowiem naprawdę wybitne zespoły, których kreatywność nie zna granic. Ich zgłoszenia czytało się z nieukrytą przyjemnością i dumą, że w branży mamy tak wiele osób w branży realizujących ciekawe i etyczne projekty zgodne z ideą PR Wings. Co tylko utwierdza nas w przekonaniu, że ten konkurs musiał powstać, bo promowanie dobrych przykładów pracy polskich specjalistów od PR-u zmienia branżę na lepszą, ale też wzmacnia jej wizerunek – mówi Emilia Hahn, prezeska Stowarzyszenia Agencji Public Relations.

S-5178

Stających na podium wyróżniono w kluczowych obszarach public relations np. PR produktowy, korporacyjny, komunikacja kryzysowa lub ESG+CSR, ale też jako zjawiska tj. PR-owa Innowacja Roku (kampania nowej generacji) czy Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR). Tego dnia poznaliśmy również laureata Nagrody Specjalnej SAPR wybranego przez przedstawicieli agencji członkowskich stowarzyszenia spośród wszystkich projektów zgłoszonych do konkursu.

Nowością w tym roku było wyróżnienie „Wzór Dobrych Praktyk”, przyznane przez Zarząd SAPR dla trzech firm, które realizują dobre praktyki przetargowe (również w PR). Za to etyczne odpowiedzialne biznesowo podejście nagrodzone zostały:

  • Polska Agencja Inwestycji i Handlu za dawanie przykładu i udowodnienie, że instytucja publiczna w publicznym przetargu może założyć wynagrodzenie dla agencji.
  • BNP Paribas Bank Polska SA, który w tym roku przystąpił do podpisania Białej Księgi i przyjął zobowiązanie, że będzie stosować w praktyce opisane w niej zasady przetargów.
  • IKEA Retail Sp. z o.o. za promowanie rejections fee jako standardu w przetargach, co nadal jest rzadkością w tego typu postępowaniach.

W trakcie Gali wręczono też Nagrodę im. Andrzeja Stolarczyka – osoba, która ją otrzymuje jest ceniona za swoją wyjątkową aktywność i wkład w rozwój branży public relations. Andrzej Stolarczyk to zmarły w 2019 r. wybitny pionier public relations w Polsce, twórca jednej
z pierwszych agencji PR, były dziennikarz, doktor nauk ekonomicznych, wieloletni członek Rady Etyki PR, nauczyciel akademicki i mentor kilku pokoleń studentów komunikacji w Polsce. Dyskusja dot. wyboru laureata w tym roku toczyła się w większym gronie tworzonym przez Zarząd SAPR-u oraz Radę Stowarzyszenia, którzy zdecydowali przyznać nagrodę Luizie Jurgiel-Żyle – dwukrotnej prezesce Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, wybitnej profesjonalistce PR, aktywnej działaczce na rzecz branży oraz wykładowczyni akademickiej.

S-6464

Luiza Jurgiel-Żyła, laureatka Nagrody im. Andrzeja Stolarczyka, Emilia Hahn, prezeska Stowarzyszenia Agencji Public Relations

Partnerem głównym PR Wings 2023 była Polska Agencja Prasowa. Wydarzenie wspierali też liczni partnerzy – Business Centre Club, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Hotel Bellotto, Konfederacja Lewiatan, Michal Gmitruk Production, netPR, kancelaria prawna Osborne Clark, Polskie Towarzystwo Gospodarcze, Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej.

Wśród patronów medialnych znaleźli się BIZNES24, BRIEF, Mediarun, Newseria i publicrelations.pl.

PR Wings 2023 – zwycięzcy Konkursu

1. Public Affairs i Lobbying

  • Wyjaśnianie Polskiego Ładu (Grant Thornton)

 

2. PR Korporacyjny

  • Wyjaśnianie Polskiego Ładu (Grant Thornton)

 

3. PR innowacja roku

  • Tylko dwa słowa (Compass PR i Roche Polska)

 

4. PR produktowy

  • Trzeba mieć siłę, żeby być innym, ale warto (Partner of Promotion)

 

5. ESG i CSR – odpowiedzialność społeczna, środowiskowa i ład korporacyjny

Ex aequo:

  • Alkohol i samochód? To się nie rymuje! (V&P)
  • UnMute – Głośniej niż decybele (LABCON I Polski Związek Głuchych)

 

6. Komunikacja kryzysowa

  • Jak powstrzymać paraliż polskiego nieba? (Public Dialog i Glaubicz Garwolińska Consultants)

 

7. Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing

  • Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą (Monday Group i Intel)

 

8. Angażujący event

  • Kampania BBC Earth „Zjawiskowa Ziemia” (Garden of Words Group)

 

9. Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer

  • Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie (Targi w Krakowie)

 

10. Komunikacja Business to Business

  • Smart City od Orange (Icon Strategies i Orange Polska)

 

11. Efektywność roku

  • Smart City od Orange (Icon Strategies i Orange Polska)

 

12. Nagroda specjalna SAPR

  • Alkohol i samochód? To się nie rymuje! (V&P)

Comments

comments

125
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...