Facebook zablokował konta firmy Brand24 oraz jej założyciela

Informacja Prasowa - 03.09.2019
255

Facebook zablokował konta firmy Brand24 oraz jej założyciela - podaje Business Insider

Konta firmy Brand24 oraz jej założyciela Michała Sadowskiego, zarówno na Facebooku, jak i Instagramie zostały zablokowane. Stało się to tydzień po publikacji artykułu w amerykańskiej edycji Business Insidera, w którym napisano, że Brand24 jest jedną z tych firm, które pobierają z Instagrama więcej danych, niż pozwala na to ten serwis społecznościowy.

23 sierpnia amerykański Business Insider opublikował artykuł pod tytułem „Facebook prześwietla setki oficjalnych partnerów marketingowych po doniesieniach o pobieraniu przez nie danych” (Facebook is reviewing hundreds of its official ‚Facebook Marketing Partners’ over Instagram data-scraping issues). Stwierdzono w nim, że niektóre z firm zbierają wiele danych użytkowników, do czego nie mają prawa. Wymienione zostały m.in. Hyp3r, Cambridge Analytica oraz Brand24.

Polskiej firmie zarzucono, że korzysta z danych, które nie są oficjalnie udostępniane przez Instagrama. Cytowany w artykule amerykańskiego Business Insidera Sadowski potwierdził, że jego firma wykorzystała do zbierania danych roboty indeksujące.

„Korzystamy z API Instagrama, ale wspomagamy go naszymi robotami indeksującymi. Możliwe, że roboty nie potrafiły rozróżnić profili biznesowych od prywatnych – przekazał w e-mailu w odpowiedzi na pytania amerykańskiej redakcji.

„Mimo to prezentujemy jedynie dostępne publicznie dane. W przypadku Instagrama oferujemy szukanie treści po hashtagach, ale nie przekazujemy informacji o autorach. Nie oferujemy ani danych geolokalizacyjnych, ani Insta Stories, ani opisów użytkowników, ani oczywiście danych z prywatnych profili” – dodał Sadowski.

Założyciel Brand24 tłumaczy powody blokady

Tydzień po publikacji artykułu konta Brand24 i Michała Sadowskiego na Instagramie i Facebooku zostały zablokowane.

W wideo opublikowanym w serwisie YouTube Sadowski tłumaczy, że fanpage Brand24 zniknął z Facebooka, po tym jak dwa tygodnie temu ukazał się artykuł, w którym Brand24 został umieszczony – jak to ujął – „w niewłaściwym sąsiedztwie”.

To sąsiedztwo, o którym wspomina Sadowski, to np. firma Hyp3r, która miała w tajemnicy zbierać dane dotyczące lokalizacji użytkowników Instagrama i zapisywać również ich relacje. Hyp3r oferuje usługi targetowania reklam do osób, które odwiedziły konkretne miejsca i wydarzenia. Przez wiele lat była partnerem marketingowym Facebooka.

W poniedziałek wieczorem Brand24 odniósł się do sprawy w oficjalnym komunikacie przesłanym mediom.

„W nawiązaniu do informacji dostępnych w przestrzeni publicznej, dotyczących zablokowania konta firmowego Brand24 oraz konta Michała Sadowskiego, założyciela Brand24, w serwisach Facebook oraz Instagram informujemy, że podjęliśmy kroki w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji z właścicielem obu platform. Jednocześnie podjęliśmy decyzję o czasowym wstrzymaniu monitorowania ww serwisów” – napisano w oświadczeniu.

Firma dodaje, że na obecnym etapie nie ma „informacji na temat ewentualnego wpływu tego procesu na wskaźniki konwersji czy retencji klientów, a co za tym idzie, w konsekwencji – na wyniki operacyjne i finansowe Brand24”.

Stanowisko Facebooka: scraping narusza zasady

Głos zabrał też Facebook. W przesłanym nam oświadczeniu koncern tłumaczy, że scraping, czyli pobieranie danych, narusza zasady serwisu, dlatego podjął działania w stosunku do części firm opisanych w artykule „Business Insidera” i bada pozostałe przypadki.

„Dodatkowo opracowujemy bardziej proaktywne sposoby wykrywania przypadków scrapingu oraz dokonujemy przeglądu firm, które biorą udział w programie Facebook Marketing Partners. Zdajemy sobie sprawę, że podejmowane wysiłki mogą nie wystarczyć, by wykryć każde nadużycie, ale wierzymy, że to krok w dobrym kierunku” – stwierdza Facebook.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, umożliwiającego śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service).

Wśród klientów korzystających z usług firmy są m.in.: IKEA, H&M, Biuro Pierwszej Damy USA, a także małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie.

źródło: businessinsider.com.pl

 

Comments

comments

255
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...