Facebook usuwa ponad 5 tys. opcji targetowania, by zapobiegać dyskryminacji

Redakcja PR - 23.08.2018
287

Facebook usuwa ponad 5 tys. opcji targetowania, by zapobiegać dyskryminacji

Reklamodawcy nie będą mogli dłużej ukrywać na Facebooku swoich reklam przed osobami zainteresowanymi takimi tematami, jak np. Pascha, ewangelicyzm, kultura rdzennych Amerykanów, kultura islamu czy buddyzm. Facebook usuwa ponad 5 tys. opcji targetowania. Jak tłumaczy, mogły być one wykorzystywane do wykluczenia niektórych grup etnicznych czy wyznaniowych.

Na przykład firmy, które nie chciały zwracać się z przekazem do żydów, mogły wykluczyć osoby zainteresowane Paschą z grona odbiorców reklamy. Z kolei właściciel, który nie chciał wynajmować mieszkania rdzennym Amerykanom, mógł wykluczyć tę grupę.

Teraz te opcje znikną. Większość z nich ma zostać usunięta jesienią. Na swoim blogu Facebook tłumaczy, że celem działań jest uchronienie internautów przed dyskryminacją.

Usunięcie opcji ma związek z dochodzeniem prowadzonym przez Departament Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast w USA. Na początku sierpnia złożył on skargę, twierdząc, że Facebook umożliwia dyskryminujące praktyki w kwestiach mieszkaniowych. Firma Marka Zuckerberga zaprzecza jednak, że wprowadzenie zmian ma bezpośredni związek ze skargą.

Facebook zapowiada również, że będzie teraz wymagał od reklamodawców potwierdzenia, że akceptują jego politykę antydyskryminacyjną.

Comments

comments

287
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...