Facebook przestaje być darmowy?

Redakcja PR - 24.04.2018
250

Facebook przestaje być darmowy?

Posiadanie konta na Facebook’u od zawsze  było darmowe. Jak zeznawał Mark Zuckerberg podczas przesłuchania przed Senatem Stanów Zjednoczonych, nic w tej kwestii nie miało ulec zmianie. Logowanie do serwisu nadal ma być darmowe, jednak korzystanie z portalu niekoniecznie. Jak się okazało, firma ma zamiar wprowadzić wiele udogodnień dla użytkowników, za które niestety trzeba będzie zapłacić.

Po skandalu z Cambridge Analityca Facebook został zmuszony do poprawienia bezpieczeństwa swoich użytkowników oraz bardziej kompleksowego  zabezpieczenia ich danych. Obecnie serwis pozwala internautom z niego korzystających, na lepszą ochronę kont przed podmiotami z zewnątrz.

Zarządzający portalem chcą wprowadzić opcję, dzięki której użytkownicy mogliby zabezpieczyć swoje konto, jednak za dodatkową opłatą.

Jak wynikało z zeznań Marka Zuckerberga składanych przez komisjami Senatu USA, dla użytkowników będzie zawsze dostępna jedna, bezpłatna wersja portalu. Pozostaje więc pytanie, czy powstanie druga wersja portalu, która będzie płatna i lepsza od poprzedniej?

W 2017 roku dochód, jaki uzyskał portal, jest szacowany na ponad 20 mld dolarów. Jak wynika z obliczeń dziennikarzy, jeśli Facebook’owi będzie zależeć na usunięciu natrętnych reklam, które generują pewien zysk, będzie zmuszony wprowadzić opłatę na poziomie powyżej 14 dolarów miesięcznie.

Sprzeczne z misją firmy, czyli łączeniem ludzi jest wprowadzenie opłat za użytkowanie platformy. Trzeba zaznaczyć, że wiele osób z Europy Środkowej, Wschodniej oraz Ameryki Południowej i Azji nie będzie w stanie płacić comiesięcznych kwot za korzystanie z Facebooka.

Jak podają niektórzy eksperci, władze portalu mogą rozwiązać sytuację w jeden sposób. Wprowadzona zostanie dodatkowa, płatna wersję serwisu, która będzie bezpieczniejsza dla internautów i pozbawiona reklam.

 

Na podstawie: http://nczas.com/2018/04/23/14-dolarow-miesiecznie-nadchodzi-platny-facebook/

Comments

comments

250
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...