Essilor awansował w corocznym rankingu 100 najbardziej innowacyjnych firm świata według Forbesa

Informacja Prasowa - 09.07.2018
18

Essilor awansował w corocznym rankingu 100 najbardziej innowacyjnych firm świata według Forbesa

Firma Essilor International po raz kolejny została uznana przez magazyn „Forbes” za jedną ze 100 najbardziej innowacyjnych firm świata. W tegorocznej edycji rankingu awansowała aż o 16 miejsc w stosunku do poprzedniego roku, osiągając 52 pozycję w zestawieniu. Firma Essilor pojawia się na liście Forbesa od 2010 roku jako jedna ze 100 czołowych spółek notowanych na giełdzie, uznawanych przez inwestorów za posiadające największy potencjał innowacyjny.

 

Innowacyjność jest istotą tożsamości Essilor International od samego początku – stanowi ona fundament misji firmy – dążenia do poprawy jakości życia poprzez poprawę widzenia. Przykładem jest chociażby wprowadzenie na rynek szkieł progresywnych Varilux® X series ™ w 2017 roku, co stanowi potwierdzenie proklienckiej postawy i dążenia do udoskonalania produktów. Odzwierciedlają one lata współpracy pomiędzy naukowcami, inżynierami, fizjologami, socjologami i klientami, aby idealnie dopasować szkła do wizualnych potrzeb i stylu życia klientów na całym świecie.

 

Mirosław Nowak, Country VP Grupy Essilor na Polskę i kraje bałtyckie, podkreśla: – Nieustannie rozwijamy nasze produkty i czerpiemy z każdych możliwych źródeł, aby dostarczać naszym klientom wysokiej jakości rozwiązania, korygujące ich widzenie. Na tym opiera się nasza misja „poprawa jakości życia poprzez poprawę widzenia”, która nadaje kierunek wszystkim naszym działaniom. Za główne zadanie pod względem globalnym stawiamy sobie dopasowanie do zmieniającego się stylu życia użytkowników okularów. Dotyczy to także zaspokojenia potrzeb aż 2,5 mld ludzi cierpiących z powodu niewłaściwej korekcji wzroku lub jej braku.

 

Kolejnym przełomem, mającym na celu poprawę widzenia użytkowników, jest zapowiedź wprowadzenia na rynek w 2018 roku pierwszych fotochromowych soczewek kontaktowych z wykorzystaniem technologii Transitions® Light-Intelligent Technology, stworzonych we współpracy z firmą Johnson & Johnson Vision Care. Soczewki te są długo oczekiwaną odpowiedzią na niezaspokojone potrzeby licznej grupy użytkowników. Prezes i dyrektor operacyjny Essilor International, Laurent Vacherot, zaznacza, że innowacja od zawsze leży w sercu misji i strategii firmy, która jako lider branży uważa, że jej obowiązkiem jest ciągłe przekraczanie granic rozwiązań optycznych, przyczyniających się do poprawy i ochrony wzroku ludzi na całym świecie. Vacherot jednocześnie zwraca uwagę na fakt, że Essilor International nieustannie rozwija procesy innowacyjne, które muszą wyprzedzać dzisiejszy świat, będący stale w sieci, oparty na współpracy i kreatywności.

 

Adam Mamok, Dyrektor Zarządzający Essilor Polonia Sp. z o.o., firmy należącej do Grupy Essilor, dodaje: – Tylko poprzez ciągły rozwój technologiczny jesteśmy w stanie nadążyć za dynamicznym rozwojem rynku i zmianami, jakie na nim zachodzą. Realizujemy to zadanie na wysokim poziomie, co potwierdza nasz awans w rankingu Forbes na 52 miejsce, a także fakt, że jesteśmy obecni w tym rankingu nieprzerwanie od prawie 10 lat.

 

Ambicją Essilor International jest wyeliminowanie problemów ze wzrokiem w ciągu jednego pokolenia. Firma obecnie angażuje się w walkę z krótkowzrocznością – jednym z największych przyszłych wyzwań służby zdrowia. Szacuje się, że do 2050 roku problem krótkowzroczności dotknie prawie połowę światowej populacji (ok. 5 mld osób). Ze względu na fakt, iż nauka o krótkowzroczności jest młodą dziedziną, a świadomość wśród pacjentów nie jest wysoka, koncern Essilor nawiązał współpracę z partnerami naukowymi oraz specjalistami w dziedzinie ochrony zdrowia i wzroku. Celem jest zwiększenie świadomości społeczeństwa w zakresie krótkowzroczności oraz znalezienie nowatorskich rozwiązań, które pomogą poprawić jakość życia pacjentów.

 

Jak zaznacza Justyna Skrzypek, Country Marketing Director Grupy Essilor na Polskę i kraje bałtyckie, jest to jeden z bardzo wielu aspektów działalności firmy: – Od wielu lat prowadzimy liczne akcje dobroczynne i kampanie informacyjne, które mają na celu szerzenie świadomości o dobrym widzeniu oraz jego korekcji. Chcemy poprawiać widzenie wszystkich ludzi, którzy tego potrzebują.

 

O rankingu najbardziej innowacyjnych firm według magazynu „Forbes”

Lista najbardziej innowacyjnych firm świata wymienia wiodące firmy, które mają największe szanse na odniesienie sukcesu na rynku, zarówno obecnie, jak i w przyszłości. Ranking powstał na podstawie ośmioletnich badań prowadzonych przez profesora Harvard Business School Claytona M. Christensena, zajmującego się tematyką przełomowych technologii, we współpracy z profesorem Brigham Young University Jeffem Dyerem oraz profesorem rozwoju przywództwa w szkole biznesu INSEAD Halem B. Gregersenem. Rankingi Forbesa opierają się na ocenie „premii innowacyjnej” (ang. innovation premium) każdej z firm, czyli mierniku ilościowym mierzącym „premię”, jaką inwestorzy giełdowi przyznają poszczególnym firmom za spodziewane lub oczekiwane wprowadzenie innowacji na rynek.

Essilor

 

Comments

comments

18
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...