XXI w. wywrócił do góry nogami dotychczasowe pojmowanie gospodarki i funkcjonowania w otaczającej nas rzeczywistości. Z nowej perspektywy nieposiadanie dóbr na własność nie jest niczym negatywnym, o ile oczywiście wciąż możemy z tych dóbr korzystać. Skoro więc usługa zastępuje produkt w innych sferach życia, nic dziwnego, że subskrypcja wyparła abonament i stała się podwaliną sukcesu biznesowego takich gigantów, jak Netflix i Spotify, a w gronie wydawców – ‚Financial Times’ i w Polsce „Wyborczej”.
O trendach, technologiach i wyzwaniach związanych z subskrypcyjnym modelem biznesowym rozmawiać będą eksperci podczas konferencji organizowanej przez Wyborcza.pl – SubscriptiON day! Wydarzenie odbędzie się w czwartek, 18 listopada 2021 r. w wersji online. Obejmie specjalne prezentacje oraz panele dyskusyjne z gośćmi ze świata mediów i biznesu – wśród nich znaleźli się praktycy polskich i zagranicznych biznesów nastawionych na model subskrypcyjny, liderów w swoich kategoriach.
Jako pierwsza przed uczestnikami spotkania wystąpi Tara Lajumoke, dyrektorka zarządzająca Financial Times Strategies z prezentacją „Jak Financial Times pozyskał 1,3 mln subskrybentów”. Kolejnymi prelegentami będą Grzegorz Piechota, badacz z International News Media Association (INMA), który przybliży trendy w subskrypcji, a także Ewa Zakrzewska, Innovation and Curiosity Leader w Publicis Groupe, która opowie o subskrybencie jako super userze i wymagającym kliencie.
W panelu dyskusyjnym „Era subskrypcji. Dlaczego ważniejszy od posiadania staje się dostęp?” udział wezmą: Alicja Kościesza, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Resi4Rent, Piotr Boguszewski, Country Manager HoppyGo, Prof. Jerzy Kociatkiewicz z Institut Mines – Telecom Business School oraz – jako moderatorka – Katarzyna Pawłowska-Stalińska, wicenaczelna „Wysokich Obcasów” i serwisu Wysokieobcasy.pl.
Z kolei w rozmowie pod hasłem „Produkt, który staje się usługą. Jak subskrypcja zmienia tradycyjne firmy w firmy technologiczne?” głos zabiorą: Maciej Zawadzki, członek Rady Nadzorczej i udziałowiec RentUp, Karol Sadaj, Country Head Aion Bank, Anna Burakowska, General Manager w Toyota Fleet Management Solutions (Kinto) oraz prowadząca panel Aleksandra Sobczak, zastępczyni redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” i szefowa Wyborcza.pl.
O „Realnym bezpieczeństwie w wirtualnym świecie” porozmawiają Tomasz Plata, CMO & Co-Founder Autenti, Krzysztof Stępień, Dyrektor Departamentu IT i Bezpieczeństwa w spółce Polski Standard Płatności, operatorze BLIKA oraz moderator Sebastian Ogórek, szef redakcji Wyborcza.biz.
Natomiast w ostatnim panelu „Ekonomia subskrypcji, czy ekonomia relacji. Jaki jest secret sauce rozwoju mediów w nowych modelach biznesowych?” dyskutować będą: Jerzy Wójcik, dyrektor wydawniczy „Gazety Wyborczej”, Aleksander Kutela, Wiceprezes Zarządu Ringier Axel Springer Polska, Tadeusz Chełkowski, Founder Patronite.pl oraz prowadząca Dorota Adamczyk, chief digital revenue officer/subscription growth director serwisu Wyborcza.pl.
Gospodarzami konferencji będą Grzegorz Piechota i Aleksandra Sobczak.