E.Leclerc dostosowuje ofertę produktową do millenialsów

Redakcja PR - 25.09.2017
125

E.Leclerc dostosowuje ofertę produktową do millenialsów

Sieć sklepów E.Leclerc wyczuwa nadchodzące zmiany na rynku konsumenckim. Według badań już w 2020 roku osoby urodzone w latach 80. i 90. będą stanowiły 35 procent globalnego rynku pracy. Te grupy wiekowe prezentują nowe postawy konsumenckie, do których francuska sieć powoli się przygotowuje.

Indeks zaufania konsumenckiego wśród millenialsów znacznie różni się od dotychczas znanych postaw starszych grup wiekowych. Osoby urodzone w latach 80. i 90. wykazują większe zaufanie jako konsumenci –  wzrost wyniósł kolejno 18 pkt. proc. i 3 pkt. proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Według badań, przeprowadzonych przez Nielsen, obecne potrzeby konsumentów składają się z trzech elementów. Pierwszym z nich jest zwracanie uwagi na czas, komfort i estetykę zakupów, co przez ekspertów określane jest terminem easy. Drugi element to smart, czyli dostęp do wysokiej jakości produktów oraz informacji o nich. Ostatnim czynnikiem jest personal, czyli poszukiwanie produktów dopasowanych do naszych indywidualnych potrzeb.

Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl E.Leclerc skupi się na ostatnim elemencie potrzeb konsumenckich. Wynika to z faktu, że już 31 procent polskich klientów deklaruje, że wydaje więcej w obszarze dbania o zdrowie niż w okresie poprzednich pięciu lat. Co piąta osoba zaś deklaruje, że  sama bądź osoba z jej gospodarstwa domowego cierpi na nietolerancję pokarmową lub alergię.

Przy takich liczbach francuska marka zdecydowała się na poszerzenie oferty dla osób z nietolerancją pokarmową oraz produktów bio. Jak podkreśla Jean-Philippe Magre, prezes E.Leclerc Polska:

„Poszukujemy producentów, którzy wzbogacą naszą ofertę. Robimy to z myślą o naszych klientach, dla których różnorodność proponowanych produktów staje się dziś szczególnie ważna.”

Rynek konsumencki będzie się powoli zmieniał wraz z wchodzeniem na rynek pracy millenialsów. E.Leclerc jest jedną z marek, która wyczuwa nadchodzące zmiany i stara się do nich dopasować. Trzy elementy upodobań konsumenckich, którymi są easy, smart oraz personal, pomogą z pewnością dostosować nie tylko ofertę produktową, ale również ekspozycję. Jest to z pewnością właściwy czas, aby zaplanować działania na najbliższe lata, a pomogą w tym przeprowadzane na bieżąco badania grup konsumenckich.

Comments

comments

125
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...