„Drucker o marketingu” – najważniejsze idee jednego z najwybitniejszych myślicieli zarządzania
Redakcja PR - 15.11.2016Kwintesencja marketingu w książce Williama A. Cohena
Książka „Drucker o marketingu” autorstwa Williama A. Cohena prezentuje najważniejsze idee jednego z najwybitniejszych myślicieli zarządzania. Zasady Druckera opatrzone zostały przez autora własnymi przykładami z „życia korporacji”.
„Drucker o marketingu” to esencja wiedzy guru marketingu Petera Druckera, zilustrowana praktycznymi przykładami. Książka podzielona jest na 5 części:
- Dominacja marketingu
- Innowacja i przedsiębiorczość
- Strategia marketingowa Druckera
- Przedstawienie nowego produktu i usługi
- Niepowtarzalne spojrzenia Druckera na marketing
Przedmowę do książki napisał sam Philip Kotler.
Aby mieć pełen obraz, marketing należy rozpatrywać holistycznie. Tak marketing uprawiają najbardziej skuteczne firmy. Marketing jest ich siłą napędową. Zdobywanie, utrzymywanie oraz rozwijanie bazy klientów poprzez budowanie, komunikację oraz dostarczanie wartości to nadrzędna misja. Peter o tym wiedział, a Bill zawarł to wszystko w niniejszej książce. Szczerze polecam jego dzieło – pisze w przedmowmie Philip Kotler.
Na temat książki Cohena wypowiedzieli się również inni eksperci ds. marketingu i zarządzania. Joseph A. Maciariello, Profesor Nauk o Zarządzaniu w The Drucker School of Management oraz współautor „The Drucker Difference” napisał:
Moim pragnieniem jest, aby osoby na wpływowych stanowiskach, szczególnie menedżerowie, profesorowie, ale także studenci, wzięli sobie do serca rady z książki Cohena, pomogą one ich organizacjom oraz nam wszystkim.
Jack Trout, światowy ekspert ds. marketingu, Prezes Trout & Partners Ltd. i współautor „Positioning” stwierdził natomiast, że nie ma lepszego myśliciela w dziedzinie marketingu od Petera Druckera:
Drucker najlepiej mówił o tym, że marketing i innowacje to najważniejsze funkcje biznesowe, ponieważ generują nowych klientów. Tak więc proszę mi uwierzyć, cokolwiek powiedział o marketingu, warte jest przeczytania. Nie ma lepszego myśliciela.
Książka „Drucker o marketingu” w polskiej wersji językowej została wydana przez Wydawnictwo Słowa i Myśli.