Dove przeprasza za reklamę, którą internauci okrzyknęli rasistowską

Redakcja PR - 10.10.2017
23

Dove przeprasza za reklamę, którą internauci okrzyknęli rasistowską

Reakcja firmy na negatywne komentarze, które licznie spływały na jej skrzynkę pocztową, była bardzo szybka. Kilka godzin po publikacji na Twitterze i Facebooku kontrowersyjnej reklamy internet obiegły negatywne opinie niezadowolonych odbiorców. W efekcie marketerzy usunęli post z profilów social media.

Dove

O co właściwie chodzi? Dove opublikował zdaniem wielu internautów rasistowską reklamę kremów pod prysznic. Grafika przedstawiała czarnoskórą kobietę, która pod wpływem produktu Dove zmieniła się w dziewczynę o jasnej karnacji. Wiele osób odebrało to w taki sposób, jakby czarna karnacja skóry była „brudem”, który zmywa reklamowany produkt.

Firma bardzo szybko zareagowała przepraszając wszystkich, którzy poczuli się dotknięci. Zaznaczając jednocześnie, że reklama miła symbolizować, iż produkt Dove pasuje do każdej kobiety, dlatego w grafice biała kobieta „zamieniała się” w Azjatkę. Nie wiadomo, na ile ta wypowiedź uspokoiła internautów.

Władze firmy zapowiedziały, że od tej pory marketerzy będą konsultować wszystkie kampanie w social mediach z internautami.

Comments

comments

23
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...