Dobre praktyki Grupy Agora w jubileuszowym, 20. raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce” 

Informacja Prasowa - 25.05.2022
179

10 projektów marek i spółek Grupy Agora z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu trafiło do 20. edycji największego w Polsce przeglądu działań C

Dobre praktyki Grupy Agora w jubileuszowym, 20. raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce” 

10 projektów marek i spółek Grupy Agora z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu trafiło do 20. edycji największego w Polsce przeglądu działań CSR przygotowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Agora już piąty rok z rzędu jest w czołówce krajowych firm pod względem liczby zgłoszonych do publikacji praktyk na rzecz zaangażowania społecznego i ochrony środowiska. Raport „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2021. Dobre Praktyki”, który został opublikowany 25 maja 2022 r., łącznie prezentuje blisko 1680 projektów. 

Agora powstała 33 lata temu, aby wypełniać ważną misją, jaką jest zapewnienie każdemu Polakowi i Polce dostępu do niezależnego źródła informacji, dążenie do prawdy, chęć tłumaczenia wydarzeń w kraju i na świecie, a także walka o równość i prawa człowieka. Od momentu powstania spółce towarzyszy poczucie społecznej odpowiedzialności za podejmowane działania, dlatego też CSR (ang. Corporate Social Responsibility, społeczna odpowiedzialność biznesu) jest naturalnie wpisany w projekty i usługi całej Grupy Agora. W obliczu kryzysu migracyjnego, rosnących nierówności społecznych i postępujących zmian klimatu, które miały miejsce w 2021 r., Agora angażowała się przede wszystkim w akcje pomocowe, równolegle inicjując liczne kampanie społeczne i środowiskowe.

10 takich działań (to maksymalna liczba zgłoszeń do tegorocznego raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu) zostało opisanych w publikacji „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2021. Dobre Praktyki”. Projekty dotyczyły takich obszarów, jak: prawa człowieka, środowisko naturalne, zagadnienia konsumenckie i operacyjne oraz zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnych. Wszystkie dobre praktyki Grupy Agora nawiązują do przyjętych przez ONZ Celów Zrównoważonego Rozwoju (Sustainable Development Goals, SDGs) – w szczególności do Celu 5 („Równość płci”), Celu 10 („Mniej nierówności”), Celu 11 („Zrównoważone miasta i społeczności”), Celu 13 („Działania w dziedzinie klimatu”) oraz Celu 17 („Partnerstwa na rzecz celów”).

Wśród działań opisanych w tegorocznym raporcie FOB znalazły się projekty Grupy Agora, dzięki którym m.in.:

  • ponad 100 000 zł zebranych w ramach cyfrowej prenumeraty solidarnościowej „Gazety Wyborczej” pod hasłem „Na ratunek uchodźcom” trafiło do fundacji zaangażowanych w pomoc uchodźcom przebywającym w Usnarzu Górnym, w tym do Amnesty International Polska i Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka;
  • 100 590 zł udało się zebrać we wspólnej akcji  Gazeta.pl i Polskiego Centrum Pomocy Międzynarodowej „Zaopiekowani” dla najgorzej sytuowanych rodzin w Libanie na przetrwanie zimy;
  • ponad 374 867 zł Wydawnictwo Agora przekazało Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, wspierając bezpłatny  telefon zaufania (116 111) dla dzieci i młodzieży dzięki sprzedaży książki-cegiełki „Wszystkie kolory świata”; 
  • w 2021 r. do portfolio prośrodowiskowych rozwiązań oferowanych przez AMS klientom dołączył EKO Backlight. Zastosowanie tego nośnika pozwala w skali roku na ograniczenie emisji CO2 o ok. 684 tony, zaś cząstek stałych nawet o 6 ton.

W raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2021. Dobre Praktyki” można przeczytać również o bezprecedensowej akcji w branży medialnej #Mediabezwyboru, którą Agora wraz z innymi przedstawicielami wolnych mediów w Polsce zorganizowała w lutym 2021 r.; wyjątkowej publikacji Gazeta.pl „Historia bez Polki”, której celem było zwrócenie uwagi na fakt marginalnego traktowania kobiet w podręcznikach szkolnych i zainicjowanie dyskusji o kształcie polskiej edukacji; serialu podcastowego Radia TOK FM „Piecza”, którego celem było uświadomienie, jak wygląda system pieczy zastępczej w Polsce; deklaracji klimatycznej „Gazety Wyborczej”, ofercie prenumeraty cyfrowej „Wyborczej” czy wsparciu  Fundacji DKMS przez sieć kin Helios.

Cała publikacja FOB dostępna jest wersji pdf online tutaj. 

Projekty Grupy Agora, które znalazły się w tegorocznej edycji przeglądu, a także w czterech poprzednich wydaniach można znaleźć w wyszukiwarce dobrych praktyk na stronie: odpowiedzialnybiznes.pl/dobre-praktyki/GrupaAgora.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to największa cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 r. Podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku. Najnowsze wydanie zawiera  1677 przykładów dobrych praktyk zgłoszonych przez 283 firmy. Więcej informacji: odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2021.

Grupa Agora od ponad  33 lat – samodzielnie lub poprzez liczne partnerstwa – realizuje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Jej podejście do tej kwestii opiera się na takich filarach, jak: transparentność, budowanie relacji z partnerami i otoczeniem firmy, różnorodność wśród pracowników oraz wysoka jakość produktów i usług. Efektem jest szereg konkretnych inicjatyw –  od projektów edukacyjnych, przez charytatywne, prośrodowiskowe, komunikacyjne, po zarządcze. Przykłady zrealizowanych działań na bieżąco prezentowane są na stronie: agora.pl/odpowiedzialny-biznes.

Comments

comments

179
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...