Do czego media społecznościowe wykorzystują twoje dane?

Redakcja PR - 06.06.2016
221

Nie od dziś wiadomo, że media społecznościowe zbierają szczegółowe informacje o naszym codziennym życiu.

Dane te pozwalają lepiej dostosować treści nam przekazywane o interesujące nas informacje, produkty i usługi. Czy jest czego się bać? Eksperci uspokajają – nie, o ile z social mediów korzystamy z głową.

Facebook przechowuje w swoich bazach danych między innymi informacje o oznaczeniach w postach, na zdjęciach i w miejscach, o zalajkowanych wpisach oraz fotografiach, o obserwowanych profilach i fanpage’ach, a nawet o tym, jakim aparatem zostało zrobione opublikowane zdjęcie. Do tego należy doliczyć szereg danych osobowych, czyli imię, nazwisko, wiek, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, hobby oraz informacje o rodzinie i stanie cywilnym.

W regulaminie Facebooka możemy przeczytać, jakie dane zbiera to medium i do jakich celów je wykorzystuje. Chodzi głównie o rozbudowę serwisu oraz dostarczanie użytkownikom lepszych, bardziej spersonalizowanych rozwiązań. Ważnym aspektem jest również dbanie o bezpieczeństwo. Osoby korzystające z platformy muszą mieć pewność, że ich profilom nie grożą np. ataki hakerów. Oczywiście ważny jest też system reklam, który Facebook buduje na podstawie danych użytkowników” – komentuje Michał Łukasiewicz, dyrektor zarządzający platformy Catvertiser.com.

Serwisy społecznościowe są często demonizowane, przedstawiane jako zagrożenie dla prywatności i bezpieczeństwa danych osobowych. „Tymczasem płacąc kartą kredytową, dzwoniąc przez telefon bądź biorąc udział w programach lojalnościowych, również udostępniamy dane, które są zbierane i wykorzystywane przez konkretne instytucje. Zatem chodzi o odpowiedzialne korzystanie z nowoczesnych technologii, które są nam dostarczane” – podkreśla ekspert.

Jaki z tego wniosek? Dwa razy zastanów się zanim zdecydujesz się podzielić ze światem wirtualnym informacjami, że swojego życia prywatnego. Internet nigdy nie zapomina.

Comments

comments

221
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...