Deloitte: rozwój siatkówki przynosi wiele korzyści społecznych i biznesowych

Informacja Prasowa - 31.08.2017
87

Deloitte: rozwój siatkówki przynosi wiele korzyści społecznych i biznesowych

Pod koniec sierpnia rozpoczną się w Polsce CEV Mistrzostwa Europy w piłce siatkowej mężczyzn LOTTO EUROVOLLEY POLAND 2017. Firma doradcza Deloitte jest partnerem tej najważniejszej w tym roku imprezy sportowej w Polsce. Deloitte, który z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej współpracuje już pięć lat, wspiera go w obszarze strategicznym i operacyjnym, jak również w popularyzacji siatkówki jako dyscypliny, która może mieć pozytywny wpływ nie tylko na sportową kondycję Polaków, ale również na społeczną odpowiedzialność biznesu.

Siatkarskie święto

Polska po raz drugi będzie gospodarzem CEV Mistrzostw Europy w piłce siatkowej mężczyzn, w 2013 roku była współgospodarzem wspólnie z Danią. Tegoroczne mistrzostwa rozpoczną się 24 sierpnia br. na stadionie PGE Narodowym w Warszawie, gdzie Ceremonię Otwarcia oraz pierwszy mecz pomiędzy reprezentacjami Polski i Serbii oglądać będzie na trybunach ponad 60 tys. kibiców.

W turnieju, który zostanie rozegrany w dniach 24.08 – 3.09, weźmie udział szesnaście drużyn. W polskich miastach zostaną rozegrane łącznie 36 mecze. Po pierwszym meczu w Warszawie kolejne spotkania zagoszczą również w Gdańsku, Szczecinie, Katowicach oraz w Krakowie. – Cały siatkarski świat będzie w tym czasie skupiony na Polsce. Jesteśmy dumni, że jako Deloitte jesteśmy częścią tego przedsięwzięcia, którego organizacja wymaga profesjonalnego i biznesowego podejścia. Polski Związek Piłki Siatkowej już nieraz sprawdził się jako gospodarz tak dużej imprezy. Jestem przekonany, że teraz będzie podobnie – mówi Marcin Diakonowicz, Partner w Dziale Audytu, Lider Sports Business Group Deloitte.

Wsparcie w wielu obszarach

Trwająca od pięciu lat współpraca pomiędzy PZPS, a Deloitte oparta jest przede wszystkim na doradztwie biznesowym. – Wychodzimy z założenia, że sport jak każda inna dziedzina wymaga profesjonalnego zarządzania, popartego ekspercką wiedzą i doświadczeniem. Stąd obecność ekspertów Deloitte w naszej codziennej działalności – mówi Jacek Kasprzyk, Prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

Obecnie Deloitte świadczy usługi dla PZPS w dwóch obszarach: konsultingu (wsparcie strategiczne i operacyjne oraz wsparcie w zakresie zrównoważonego rozwoju) oraz usługi świadczone przez dział Audytu Deloitte (weryfikacja otrzymanych przez PZPS dotacji).

Wsparcie Deloitte w obszarze strategicznym jest odpowiedzią na wyzwania związane z rozwojem piłki siatkowej oraz dynamicznie zmieniającym się otoczeniem. Podejście Deloitte uwzględnia długofalowy rozwój związku, w odniesieniu do kierunków strategicznych, celów związku oraz kluczowych inicjatyw. Odpowiednie planowanie strategiczne pozwoli na określenie działań, które powinny zostać podjęte, aby związek mógł osiągnąć określony stan docelowy.

Siatkówka aktywizuje Polaków i sponsorów

Jednym z projektów, przy którym Deloitte współpracuje z PZPS jest ten dotyczący programów społecznych, które mają szansę przyciągnąć darczyńców i sponsorów komercyjnych. – Piłka siatkowa jest jedną z bardziej popularnych w Polsce dyscyplin, jednak zdecydowanie więcej osób jej kibicuje niż ją amatorsko uprawia. Warto wykorzystać ten okres wzmożonego społecznego zainteresowania siatkówką, aby na dobre zakorzeniła się w świadomości firm, które chciałyby swoją społeczną odpowiedzialność realizować poprzez promowanie aktywności fizycznej i działania prozdrowotne – mówi Irena Pichola, Partner, Lider zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju w Polsce i Europie Środkowej, Deloitte.

Jak wynika z badań naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie prawie co siódme dziecko w wieku 6–14 lat w ogóle nie przejawia aktywności fizycznej poza obowiązkowymi lekcjami w szkole, a co szóste robi to rzadko. W najbliższych dwudziestu latach należy spodziewać zwiększenia liczby osób otyłych do poziomu obserwowanego w niektórych wysokorozwiniętych krajach świata (ponad 50 proc. społeczności z nadwagą i otyłością). – Uważamy, że naszym obowiązkiem jako organizacji sportowej jest walka z tego typu niepokojącymi trendami społecznymi poprzez propagowanie pozytywnych wzorców, a tych w siatkówce nie brakuje. Bez odpowiednich środków finansowych niewiele się jednak uda zdziałać – mówi Waldemar Wspaniały, Szef Siatkarskich Ośrodków Szkolnych, pionierskiego w Polsce programu upowszechniania sportu wśród dzieci i młodzieży. – O ile w tzw. wielkim sporcie nie ma trudności z pozyskaniem sponsorów, to na poziomie mniej głośnych lub lokalnych przedsięwzięć istnieje spory, jeszcze niewykorzystany potencjał. Mamy nadzieję, że nasze programy społeczne stworzone razem z Deloitte, przekonają biznes, że warto inwestować we współpracę z naszym związkiem sportowym, z naszym środowiskiem by realizować ważne cele społeczne i osiągać przy tym korzyści biznesowe – dodaje Jacek Kasprzyk, Prezes PZPS.

Comments

comments

87
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...