Czytelnicy i czytelniczki “Wyborczej” wybrali „Listę przebojów KPO”

Informacja Prasowa - 29.03.2024
216

Czytelniczki i Czytelnicy stawiają na transport, zieleń i czyste powietrze 

“Lista przebojów KPO” to część trwającej do maja akcji “Głosuję na miasto, na region, na Europę”, którą organizuje redakcja “Wyborczej”, zachęcając do udziału w wyborach samorządowych i europejskich. Ponad 20 tys. czytelników i czytelniczek głosowało w 44 plebiscytach, wybierając najważniejsze z ich perspektywy projekty, które będą ubiegać się o dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). 

Wyniki zorganizowanego przez „Wyborczą” plebiscytu Lista przebojów KPO” pokazują, że największe zainteresowanie wciąż wywołują projekty dotyczące transportu, zieleni i czystego powietrza. 

W województwie dolnośląskim zwyciężył projekt „Kolej Dużych Prędkości Wrocław-Warszawa”, który skróciłby czas dojazdu z Wrocławia do stolicy do mniej niż dwóch godzin. Transport publiczny jest ważny także dla mieszkańców i mieszkanek Gdańska, którzy najchętniej głosowali na „Nowe autobusy i tramwaje”. Częstochowa, Kraków i Szczecin także wskazały na projekty związane z transportem. 

 W Sopocie natomiast wygrał projekt „powiększenia terenów zielonych” — inwestycja, która ma obejmować nasadzenia drzew, tworzenie nowych zieleńców, skwerów, parków czy ścieżek rowerowych, co uczyni najmodniejszy polski kurort jeszcze bardziej odpornym na zmiany klimatu. 

 W kilku miastach i regionach w plebiscycie „Wyborczej” zwyciężyły projekty dotyczące starań o czystość powietrza. W Małopolsce to właśnie walka ze smogiem zyskała największe uznanie głosujących. Za „likwidacją kopciuchów” opowiedzieli się również mieszkańcy Rybnika i województwa świętokrzyskiego. 

 Plebiscyt „Lista przebojów KPO”, który przeprowadziliśmy w serwisach lokalnych “Wyborczej” to sposób na przybliżenie czytelnikom i czytelniczkom czasem skomplikowanych tematów związanych z Unią Europejską i finansowanymi przez nią przedsięwzięciami. Bardzo cieszę się z dużego zainteresowania i z tego, że głosowanie było również okazją do rozmowy o Krajowym Programie Odbudowy. To ważne w kontekście zbliżających się wyborów samorządowych — bo przecież samorządy, a przez to i mieszkańcy — korzystają z tego, co dzięki UE udaje się zrealizować — mówi Paula Skalnicka, szefowa redakcji lokalnych “Wyborczej”. — Z kolei już w czerwcu odbędą się wybory do Parlamentu Europejskiego, w których zdecydujemy o tym, kto będzie nas reprezentował i kto będzie miał wpływ na kolejne lata współpracy z krajami UE. 

 Pełną listę zwycięskich projektów można zobaczyć tutaj.  

 Akcji “Głosuję na miasto, na region, na Europę” towarzyszy kampania społeczna, w której do udziału w wyborach samorządowych i europejskich zachęcają osoby działające na rzecz lokalnych społeczności – samorządowcy, osoby ze świata nauki, biznesu, kultury i sportu. Kampanii towarzyszą działania redakcyjne i reklamowe. 

Comments

comments

216
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...