„Chcę dla niej lepszego świata” – kampania o tym, jak kobiety budują lepszą przyszłość

Informacja Prasowa - 23.09.2019
69

"Chcę dla niej lepszego świata" – kampania o tym, jak kobiety budują lepszą przyszłość

Właśnie wystartowała kampania fundraisingowa „Chcę dla niej lepszego świata“, przygotowana przez Fundusz Feministyczny. Jest ona skierowana do kobiet, stworzona przez kobiety, a jej cel to pozyskiwanie środków na wspieranie kobiet, od najmłodszej do najstarszej.

Osią kampanii jest film manifest, pokazujący kilkadziesiąt różnych bohaterek i świat, jakiego chcemy. Wśród występujących – często po raz pierwszy – aktorek są grantobiorczynie Funduszu, studentki, twórczynie, matki, córki, wnuczki i babcie, koleżanki, dziewczyny niesłyszące, osoby nam nieznane, poznane na ulicy lub w social mediach, a także koleżanki Funduszu, które są z nami od początku. Wszystkie je łączy jedno: chcą w pełni żyć swoim życiem i chcą tego samego dla innych kobiet.

Fundusz Feministyczny potęguje kobiecą moc

Fundusz Feministyczny jest jedyną instytucją w Polsce finansującą wyłącznie inicjatywy kobiece i dziewczyńskie. Pieniądze mogą otrzymać zarówno organizacje, jak i grupy nieformalne.

Działania finansowane przez Fundusz odbywają się w różnych miejscach w Polsce. Wśród tych już zrealizowanych były m.in.:

  • obóz dziewczyński w Puszczy Białowieskiej,
  • warsztaty samoobrony dla emerytek,
  • seria filmów w Polskim Języku Migowym o prawach kobiet,
  • zajęcia z nurkowania i jogi dla kobiet z niepełnosprawnościami,
  • spotkania z ginekolożką dla kobiet mieszkających na wsi, pozbawionych łatwego dostępu do opieki zdrowotnej,
  • nagranie płyty kobiecego zespołu ludowego – i wiele innych.

 

Do tej pory Fundusz wsparł prawie 40 działań, a z 9 inicjatywami pracuje długoterminowo.

Kobiety w centrum

Rozpoczynającą sie dzisiaj kampanią przedstawiamy Fundusz i jego wartości kobietom w całej Polsce. I zapraszamy je do sprawienia, żeby takich działań, we wsiach, miasteczkach i miastach Polski było coraz więcej.

Jak? Ustawiając stały przelew na femfund.pl. Namawiamy do wsparciaregularnego, które opiera się na zaufaniu i budowaniu długotrwałych relacji. Pokazujemy, że wiele z nas w Polsce łączy wspólny cel: zależy nam bardzo na sprawach zupełnie podstawowych i wspólnie, odpowiedzialnie myślimy o przyszłości.

Wspieranie regularne, dzięki któremu Fundusz może stale finansować kobiecie działania, charakteryzuje społeczeństwa, gdzie filantropia jest mocno zakorzeniona. Chcemy tę formę promować też u nas, zwłaszcza że w obecnej Polsce organizacje wzmacniających kobiety nie mają dostępu do środków publicznych. Ze strony odbiorczyń liczymy nie na zryw, ale na świadome, regularne pomaganie, z naszej strony zapewniamy informowanie, co się udało, dzięki ich wsparciu, zrobić.

[Magda Pocheć, współzałożycielka Funduszu]

 

Kobiety twórczyniami kampanii

 

Przygotowanie naszej kampanii w dużej mierze polegało na słuchaniu kobiet, na daniu im przestrzeni. Na pierwszym etapie skorzystałyśmy z metodyki Design Thinking i przeprowadziłyśmy badania etnograficzne. Kilkanaście wielogodzinnych wywiadów z naszymi przyszłymi odbiorczyniami dało nam ogrom inspiracji i wiele insightów.

[Mona Szychowiak, koordynatorka kampanii]

 

Praca nad kampanią opierała się na współpracy kilkudziesięciu dziewcząt i kobiet, z których wiele wzięło udział w jej przygotowaniu „od razu czując jej sens“. Najlepszym przykładem są: reżyserka Monika Kmita, producentka Agnieszka Chromicka czy narratorka Magdalena Popławska oraz kilkadziesiąt aktorek – dziewczyn, kobiet ze swoimi córkami i mamami, które zgodziły się w filmie wystąpić, w swoich mieszkaniach, miejscach pracy, które, jak część naszych grantobiorczyń, przyjechały na nagranie do Warszawy, bo bardzo chciały wziąć udział w tej właśnie kampanii.

 

Kampania ta jest pod wieloma względami pierwsza i wyjątkowa. Oddaje kobietom sprawczość – kobiety mogą i podejmują decyzję o wspieraniu innych, o zaangażowaniu się w budowanie lepszego świata. To pierwsze takie działanie pobudzające polską feministyczną filantropię, kobiece wsparcie i wspólnotę. Od kobiet dla kobiet. Budujmy razem lepszy świat!

[Justyna Frydrych, współzałożycielka Funduszu]

————

Kampania „Chcę dla niej lepszego świata“ trwa od 23 września do 11 października, kiedy to obchodzimy Dzień Dziewczynki. Materiały kampanijne, na czele z dwuminutowym filmem, będzie można obejrzeć, odsłuchać i przeczytać na https://femfund.pli https://www.facebook.com/funduszfeministyczny/, w innych miejscach w internecie, prasie, radiu, a także w kinach studyjnych.

Partnerki i partnerzy kampanii:

Kino Muranów Warszawa, Kino MuzaPoznań, Kinoteka Warszawa, Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy – Kino Orzeł, Radio Tok FM

Działania Funduszu Feministycznego, w tym kampanię „Chcę dla niej lepszego świata“, wspierają: Sigrid Rausing Trust, Fundacja im. Stefana Batorego, Open Society Foundations, Mama Cash oraz Filia de Frauenstiftung.

 

Comments

comments

69
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...