Carrefour Polska i Procter&Gamble rozdają eko-worki na śmieci w akcji promującej segregowanie odpadów

Informacja Prasowa - 05.04.2019
88

Carrefour Polska i Procter&Gamble rozdają eko-worki na śmieci w akcji promującej segregowanie odpadów

Carrefour Polska i Procter&Gamble rozdają eko-worki na śmieci w akcji promującej segregowanie odpadów

Carrefour Polska i Procter&Gamble rozdają eko-worki na śmieci w akcji promujące segregowanie odpadów Koncern Procter & Gamble, właściciel takich marek, jak Ariel, Lenor wspólnie z siecią marketów Carrefour rozpoczęły ogólnopolski program „Przyszłość naszej planety wybierasz dziś”. Będą w niej zachęcać do odpowiedzialnej segregacji odpadów opakowaniowych. Za przygotowanie kreacji kampanii odpowiedzialna jest agencja GREY Group Poland.

 Akcja potrwa do 6 kwietnia br. W jej ramach każdy, kto kupi produkty takich marek, jak Ariel, Fairy, Pampers, Gillette, Head & Shoulders, Oral B czy Pantene w sieciach Carrefour w całej Polsce, otrzyma eko-worki na śmieci wyprodukowane z materiałów pochodzących z recyklingu odpadów produkcyjnych z fabryk P&G.

Zgodnie z dyrektywami UE, w roku 2020 Polska musi osiągnąć 40-procentowy poziom recyklingu, który obecnie wynosi tylko 26 procent. Mimo licznych kampanii edukacyjnych, w kraju wciąż jest niska świadomość wpływu odpowiedniej segregacji odpadów na środowisko naturalne. Tylko 40 proc. konsumentów stosuje się do zasad odpowiedniej segregacji.

– Nasze produkty służą 5 miliardom konsumentów na całym świecie, co daje nam wyjątkową szansę inicjowania dyskusji, wpływania na postawy czy zmiany zachowań. Jednym z elementów długofalowej strategii Procter & Gamble jest promowanie odpowiedzialnej konsumpcji oraz umożliwianie naszym konsumentom podejmowania ekologicznych wyborów podczas codziennych zakupów – komentuje Justyna Rymkiewicz, Menadżer ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble.

Procter&Gamble dąży do tego, aby do 2030 wszystkie opakowania z jego portfolio nadawały się do recyklingu. Już dziś 86 proc. opakowań P&G można ponownie przetwarzać.

– Na przykład kapsułki Ariel 3w1, wyposażone są w formułę, która pozwala na pranie w krótkich cyklach i przy bardzo niskiej temperaturze, nawet poniżej 30 stopni, co w znacznym stopniu przyczynia się do redukcji zużycia wody oraz energii elektrycznej. Co ciekawe, gdyby konsumenci wybierali jedynie cykle prania w niskiej temperaturze, w samej Europie wygenerowaliby oszczędność energii na poziomie bliskim 57proc., co znacząco wpływa na mniejsze zużycie CO2 – dodaje Justyna Rymkiewicz.

Eko-worki, które w ramach akcji otrzymują klienci powstały w 100 proc. z przetworzonych surowców, pochodzących z odpadów produkcyjnych fabryk P&G w Polsce, które osiągnęły status „zero odpadów na wysypiska”, tj. odpady produkcyjne są ponownie przetwarzane i wykorzystywane do produkcji przedmiotów codziennego użytku. W tych wysiłkach firmę wspiera Aminex – lider innowacyjnych rozwiązań w zarządzaniu odpadami, który jest także partnerem wspierającym programu.

Kampania będzie promowana w sklepach sieci Carrefour, na stronach www oraz na kanałach social media partnerów akcji. Za strategię, wypracowanie koncepcji kreatywnej oraz formatów digitalowych odpowiada GREY Group Poland. Zespół zaangażowany w projekt:

– Client Service: Dominika Jezierska, Joanna Hurda
– Strategia: Krzysztof Wierzbicki
– Kreacja: Miro Charkot, Dominika Hałas, Maciej Krawczyk, Bartosz Kowalski.
– DTP: Tomasz Olczak

 

Comments

comments

88
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...