Bukmacherzy w wyszukiwarkach: Kto obstawił SEO?

Informacja Prasowa - 10.05.2019
153

Bukmacherzy w wyszukiwarkach: Kto obstawił SEO?

Rywalizacja o klienta w branży bukmacherskiej to gra warta świeczki. Według prognoz przychody legalnych bukmacherów w 2019 roku osiągną ok. 5,89 mld złotych. Skłania to zakłady do wzmożonej aktywności w marketingu offline i online, inwestycji w influencerów, sponsoring oraz kanały social media.

A kto z bukmacherów postawił na kanał ruchu z wyszukiwarek? Agencja IF.PL opublikowała na swojej stronie obszerny raport z zestawieniem dotyczącym zagadnień tej gałęzi marketingu.

Co najmniej milion wizyt wciąż na stole

Trzy czołowe strony internetowe bukmacherów z największą widocznością i ruchem z wyszukiwarek, to jednocześnie najstarsze firmy na rynku powstałe przed 2014 rokiem – Fortuna, STS oraz Totolo­tek. Jest to z pewnością jeden z czynników, który decyduje o obecnym układzie sił, natomiast tuż za nimi tworzy się solidna grupa pościgowa, która może pomieszać szyki w nadchodzących latach. Mimo że na tę chwilę E-TOTO, LV BETi forBETmocno odbiegają pod kątem widoczności od „top3”, trafne decyzje i postawienie na SEO może zmienić obecny układ sił.

Pomimo ograniczeń technologicznych, spowodowanych przez systemy bettingowe i rozproszonych działów IT, serwisy bukmacherów mają ogromny potencjał w postaci statystyk sportowych.

Mogą zostać wyko­rzystane do rozbudowy obecnych serwisów, bez ich modyfikacji i ryzyka oraz budowy dodatkowych sekcji. W ocenie agencji IF.PL, pierwsza firma, która zdecyduje się na tę ścieżkę zyska znaczącą przewagę w wyścigu po większy zasięg na rynku i pozycję lidera.

We­dług analizy zamieszczonej w raporcie, poten­cjał ruchu organicznego to 11 milionów wizyt wobec 1,5 mln generowanych obecnie przez „top 6” serwisów bukmacherów.

Serwis posiadający największy zasięg – efortuna.plwykorzystuje 13,5%ogólnego potencjału. W realnym scenariu­szu, zakładającym zwiększenie potencjału o kolejne 13,5%, na stole mamy wciąż ponad 1 milion wizyt z wyszukiwarek.

Fortuna i STS z najlepszą widocznością

Serwisy Fortuna i STS są najlepiej widoczny­mi stronami w wyszukiwarce Google spo­śród wszystkich bukmacherów. Oba serwisy znajdują się w „top 10” wyszukiwanych słów kluczowych na ponad 1000 fraz.

Ze stosunkowo niewielką stratą, za wspomnianą dwójką, znajduje się Totolotek, a LV BET, E-TOTO iforBET zamykają czołówkę serwisów bukma­cherskich z najlepszym ruchem i widocznością w Google. Jednak ich strata do czołówki jest dosyć znacząca, a ruch proporcjonalnie mniejszy.

 

Serwis TOP3 TOP10 TOP50
Fortuna 761 2 613 32 476
STS 624 1 208 9 471
Totolotek 502 786 4 401
LV BET 46 182 2 047
E-TOTO 29 123 1 313
forBET 22 156 2 236

Źródło: senuto.com, luty 2019. Raport “Kto obstawił SEO?” 2019, IF.PL

Na YouTube rządzi E-TOTO

Na YouTube najlepiej radzą sobie podmioty, które działalność rozpoczęły stosunkowo niedawno.

Liderem pod kątem zaangażowania użytkowników jest E-TOTO. Pierwszy film na kanale należącym do tego bukma­chera pojawił się nieco ponad rok temu – 15 stycznia 2018 r. W tym czasie kanał za­subskrybowało ponad 21 tys. użytkowników, a średnia liczba komentarzy pod każdym z filmów przekracza 200. Sukces swojego ka­nału zawdzięcza prowadząc dwa niezwykle popularne cykle – „Quiz pod napięciem” oraz „Futbolowy HeadToHead”. To właśnie one cieszą się największą oglądalnością i zaan­gażowaniem na kanale bukmachera.

 

Brand Wyświetlenia łącznie Funkcjonuje od Filmy Subskrybenci Śr. liczba komentarzy Śr. dł. filmu (w min.)
E-TOTO 2 238 563 2018 31 21 154 202 24
forBET 1 750 925 2016 192 6 656 19 7
Fortuna 413 895 2018 60 34 795 65 8
LV BET 2 352 187 2017 90 22 574 32 8
STS 2 057 142 2015 75 1 056 2 8
Totolotek 521 588 2014 61 1 135 6 3

 

Źródło: Dane za marzec 2019, raport „Kto obstawił SEO?”, IF.PL

Niewykorzystany potencjał

O ile bukmacherzy dobrze radzą sobie z wykorzystaniem potencjału związanego z obstawianiem i zakładami, ogromne możliwości wciąż kryją się we frazach związanych ze statystykami, wydarzeniami i aktualnościami ze świata sportu. Optymalne wykorzystanie ruchu na tego typu frazy jest ogromną szansą w bardzo konkurencyjnej branży i może stanowić przewagę w wyścigu po trofeum najlepszego bukmachera. Poniższe dane prezentują procentowe wykorzystanie potencjału przez bukmacherów w 4 typach słów kluczowych – Zakłady i typy, wyniki i transmisje, Statystyki, Google News.

Z powodzeniem ruch z innych obszarów wykorzystują, portale sportowe, bettingowe, a także zagraniczni bukmacherzy, jak np. betfair.com. Wyjście naprzeciw sportu i informacji z nim związanych otwiera zupełnie nowe drzwi przed dzisiejszymi zakładami w Polsce. Staty­styki piłkarskie na wyciągnięcie ręki, wyniki na żywo i baza wszystkich wydarzeń w najbliższym czasie – narzędzia, którymi branża dysponu­je – umożliwiają to niemal od ręki.

Pełny raport można pobrać ze strony: https://if.pl/bukmacherzy-w-wyszukiwarkach-2019-kto-obstawil-seo/

 

Comments

comments

153
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...