Brown-Forman Polska z prestiżowym tytułem Najlepszego Miejsca Pracy Polska 2018 oraz tytułem Rzecznika Standardu Etyki

Informacja Prasowa - 28.03.2018
131

Brown-Forman Polska z prestiżowym tytułem Najlepszego Miejsca Pracy Polska 2018 oraz tytułem Rzecznika Standardu Etyki

Podczas dziesiątej, jubileuszowej edycji konkursu Great Place to Work, prestiżowy tytuł Najlepszego Miejsca Pracy 2018 otrzymał Brown-Forman Polska. Nagroda przyznawana jest za budowanie i rozwijanie wyjątkowych relacji z pracownikami i wyróżnia pracodawców, którzy tworzą inspirujące miejsca pracy oparte na silnej kulturze organizacyjnej i wzajemnym zaufaniu. Brown Forman został również wyróżniony tytułem Rzecznika Standardu Etyki, który przyznaje United Nations Global Compact.

Partnerami strategicznymi Great Place To Work są Konfederacja Lewiatan i Global Compact Network Poland. Metodologia badania opiera się na dwóch wymiarach: pierwszym jest ankieta pracownicza Trust Index, która określa poziom zaufania w organizacji, drugim zaś Audyt Kulturowy oceniający programy i praktyki HR. W anonimowej ankiecie prowadzonej przez Great Place to Work Institute®, aż 90% pracowników firmy odpowiedziało, że biorąc pod uwagę wszystkie badane aspekty, Brown-Forman jest wspaniałym miejscem pracy. Brown-Forman zajął drugie miejsce w kategorii firm do 500 pracowników. Po raz pierwszy brał udział w badaniu.

– Bardzo cieszymy się z otrzymanego tytułu. Osiągnięcie to było możliwe jedynie dzięki naszym pracownikom, którym chcę bardzo podziękować. W Brown-Forman wierzymy, że działając w zespole i dzieląc się wiedzą można zdziałać znacznie więcej niż w pojedynkę. Dlatego pracujemy w różnorodnych, często międzynarodowych, zespołach, tworząc zwinne grupy, które w przyjacielskiej i twórczej atmosferze realizują bardzo ambitne cele – mówi Ricardo Cupido, General Manager w Brown–Forman Polska.

– Wszystko, co robimy opiera się na współpracy i wzajemnym zaufaniu. Do tego upraszczamy systemy, nie tworzymy niepotrzebnych barier, a kultura feedbacku i otwarta komunikacja stanowi podstawę naszych działań. Wierzymy, że przez to Brown-Forman osiąga tak dobre wyniki, a przy tym może poszczycić się zadowoleniem i dużą motywacją swoich pracowników – dodaje Agnieszka Przybyłek, HR Director w B-F Polska.

Firma przyszłości- pracownicy wybierają zaufanie, współpracę i elastyczność.

Rozwój organizacji opartych o zaufanie, współpracę i elastyczność to jeden z dominujących globalnych trendów budowania firm, które nie tylko osiągają doskonałe wyniki, ale również tworzą miejsca pracy na miarę potrzeb i oczekiwań pracowników. Jak wynika z badania „Trendy HR 2017” przeprowadzonego przez Deloitte podstawową cechą organizacji przyszłości jest elastyczność i zwinność przejawiająca się w odejściu od sztywnych, hierarchicznych struktur na rzecz tworzenia sieci współdziałających zespołów, uprawnionych do inicjowania działań i podejmowania decyzji.

Zaufanie, partnerskie relacje, poczucie wpływu, sensu pracy i relacje oparte na autentycznym przywództwie – to aktualnie najważniejsze motywatory pracowników, szczególnie młodych – do 30 roku życia. Według badań przeprowadzonych przez PwC, w roku 2020 Millenialsi i pokolenie Z, będą stanowić ponad 50% aktywnych pracowników, co w ogromnym stopniu wpłynie na sposób działania

firm. Ten wyścig, wygrają wyłącznie te organizacje, które systemowo, konsekwentnie będą budować swoją pozycję i wizerunek, opierając się na prawdziwych wartościach, konkretnych działaniach i obiektywnej opinii pracowników. Statuetka Great Place to Work to ukłon w ich stronę.

Dla pracowników liczy się nie tylko możliwość wspólnego działania, ale coraz częściej o chęci bycia częścią biznesu decyduje fakt czy działa on odpowiedzialnie etycznie – i nie tylko w marketingowych sloganach, ale w codziennym działaniu.

– Jesteśmy firmą o zasięgu globalnym, zdajemy sobie sprawę ze swojej odpowiedzialności, nie tylko za pracowników, ale także nasze otoczenie. Jesteśmy uczciwi i transparentni, aktywnie włączamy się w życie społeczności lokalnych, edukujemy, organizujemy zbiórki, bierzemy udział w inicjatywach charytatywnych. Odpowiedzialność jest dominującym hasłem naszych działań, także tych inicjowanych przez naszych pracowników – komentuje Katarzyna Obuchowicz, odpowiedzialna za Komunikację Korporacyjną w Brown-Forman Polska.

Kontynuacja dobrych praktyk

Budowanie angażującego miejsca pracy, to proces realizowany w Brown-Forman w bardzo świadomy i konsekwentny sposób. Już w 2016 roku firma znalazła się w gronie pracodawców wyróżnionych tytułem Naljepszego Pracodawcy wg Aon Hewit, który wyróżnia firmy ze względu na zaangażowanie pracowników, angażujące przywództwo, kulturę wysokich wyników oraz wiarygodną markę pracodawcy.

– Ciągły rozwój, wdrażanie nowych rozwiązań i utrzymanie tak wysokiego poziomu środowiska pracy na przestrzeni kolejnych lat świadczy o znacznym poziomie satysfakcji pracowników. Jestem przekonany, że w bezpośredni sposób przekłada się to na relacje z naszymi klientami. Niedawno rozbudowany obszar sprzedaży, którym mam przyjemność zarządzać, to sprawny dział będący wizytówką naszej firmy w oczach Klientów – mówi Filip Popławski, Dyrektor Sprzedaży Brown-Forman Polska.

– Obecna nagroda, jest kontynuacją drogi, która obraliśmy i stanowi kolejny dowód, że systemowe podejście do inicjatyw prowadzonych z myślą o pracownikach nie tylko jest ważne z zarządczego punktu widzenia, ale warunkuje osiąganie wysokich wyników biznesowych i charakteryzuje organizacje odnoszące sukcesy rynkowe – dodaje Alexander Gorelin, Dyrektor Marketingu w firmie.

Comments

comments

131
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...