Borussia Dortmund oczami dyrektora marketingu Carstena Cramera

Redakcja PR - 11.09.2017
294

Borussia Dortmund oczami dyrektora marketingu Carstena Cramera

W dzisiejszych czasach chyba nie istnieje dziedzina, która nie wykorzystywałaby marketingu i możliwości promocji. Dotyczy to również sportu. Borussia Dortmund, jeden z najlepszych niemieckich klubów, dzięki przemyślanej strategii marketingowej stał się globalną marką.

Ponad 15 mln polubień na Facebooku, ponad 20 mln osób codziennie śledzących informacje o klubie – tak wyglądają wyniki w portalach społecznościowych klubu Borussia Dortmund. Carsten Cramer w rozmowie z Business Insider Polska podkreśla, że kluczem do sukcesu jest przede wszystkim autentyczność oraz skupienie się na tym, co piłkarze robią najlepiej – na grze.

Dyrektor marketingu Borussi podkreśla, że drużyna chce być przede wszystkim sobą, przez co nie kopiuje działań takich klubów jak FC Barcelona czy Manchester United. Jak podkreśla w wywiadzie:

„Nie jesteśmy w stanie walczyć z Realem czy Barceloną, oni są na innym poziomie. Co nie zmienia faktu, że Borussia jest globalną marką. Tyle że niosącą za sobą trochę inny przekaz. Nigdy nie chcieliśmy iść drogą wyznaczoną przez Barcelonę czy Manchester United. Powtórzę raz jeszcze: nie chcemy być kopią, chcemy być Borussią. Mocno wierzymy, że wspomniana już autentyczność, emocje bijące z naszego stadionu i intensywność prezentowana przez naszą drużynę – są czymś, co trafia do kibiców na całym świecie. Opowiadamy im historię, która jest interesująca nawet w najdalszych zakątkach globu. Oczywiście, gdybyśmy rok w rok zdobywali tytuł mistrzowski, pewnie bylibyśmy jeszcze bardziej atrakcyjni. Ale i bez tego potrafimy wzbudzić zainteresowanie.”

Sukces marki może też wynikać z trzeźwego podejścia do marketingu internetowego – Carsten Cramer podkreśla, że najważniejszą działalnością jest ta w świecie rzeczywistym, bo inaczej w wirtualnym nie byłoby czego opisywać.

Zwraca jednocześnie uwagę, że Internet staje się nieoceniony w kontakcie z kibicami oraz w promowaniu marki. Jest to jeden z najtańszych sposobów na prowadzenie działań marketingowych, co Borussia wykorzystuje. W wywiadzie warto również zwrócić uwagę na fakt, w jak przemyślany sposób Borussia Dortmund wchodzi ze swoją marką na rynek azjatycki. Klub otworzył dwa biura w Azji – w Singapurze i kolejne w Szanghaju. Cramer stwierdza w rozmowie, że:

„W obu biurach zatrudniamy lokalnych pracowników, oni są naszymi przedstawicielami, ale także w pewnym sensie przewodnikami, bo doskonale znają tamtejszą mentalność.”

W ten sposób dyrektor marketingu Borussi pokazuje, że w swoich działaniach marketingowych klub zwraca uwagę na różnice kulturowe, jakie pojawiają się na całym świecie. Jest to niezwykle ważne z punktu widzenia globalnych działań marketingowych, aby dostosować treść komunikatów do lokalnego rynku.

Cały wywiad znajduje się tutaj.

Comments

comments

294
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...