Ruszyło badanie dotyczące realizacji działań employerbrandingowych wśród polskich pracodawców

Informacja Prasowa - 29.11.2016
62

Badanie na temat wykorzystania employer brandingu wśród pracodawców

Celem badania jest chęć sprawdzenia, na ile spójne są działania zewnętrznego i wewnętrznego employer brandingu w opinii aktualnych pracowników firm. Badanie będzie realizowane do końca roku, a wyniki zostaną ogłoszone na początku lutego przez firmę Learnplace.pl, która zajmuje się prowadzeniem działań z obszaru komunikacji wewnętrznej dla firm korporacyjnych.

W polskich realiach liczące się firmy coraz częściej przykładają wagę do tego, jak są odbierane przez potencjalnych kandydatów do pracy, zdając sobie sprawę z tego, że osoby te mają szereg sposobów, za pomocą których mogą sprawdzić i ocenić przyszłego pracodawcę. Również pracodawcy, posługując się dostępnymi narzędziami employerbrandingowymi, mogą skuteczniej dotrzeć do odpowiedniego kandydata, którego poszukują.

Przyszły pracownik podczas spotkania rekrutacyjnego dzięki odpowiedniej prezentacji swojej kandydatury i szeregowi kompetencji, cenionych w firmie, zostaje zatrudniony i otrzymuje obietnice, które mają na celu spowodować, że nie zmieni zdania do momentu pojawienia się w organizacji i poznania zasad w niej panujących. Jak spójne okażą się w jego oczach późniejsze działania z obszaru komunikacji wewnętrznej zarówno po pierwszych dniach, jak i latach pracy – z jego wyobrażeniami, powstałymi po pierwszym, bezpośrednim kontakcie z firmą? Autorzy badania za cel główny stawiają sobie uzyskanie na to pytanie odpowiedzi.

Od kilku lat polskie korporacje zaczynają dostrzegać potencjał i wagę zjawiska, jakim jest employer branding. Chcą być postrzegani jako atrakcyjni pracodawcy, dokładają starań, żeby zaprezentować się jak najlepiej w oczach kandydatów – przyznaje Piotr Makuła, prezes firmy Learnplace.pl – Chodzi nie tylko o wysokość wynagrodzenia, benefity czy nowoczesne biura, lecz także o możliwości rozwoju, poczucie innowacyjności, klimat współpracy, partnerskie traktowanie przez przełożonych i dbanie o satysfakcję pracownika. Ale czy pracownicy nie odnoszą wrażenia, że wizerunkowe działania, których doświadczyli w procesie rekrutacji, kończą się z dniem podpisania umowy?

Oprócz dbania o wizerunek zewnętrzny, nasze rodzime organizacje coraz częściej poświęcają wiele czasu i środków na świadome kształtowanie wewnętrznych relacji. Wykorzystują do tego m.in. działania employee brandingu i komunikacji wewnętrznej. Wyniki badania mogą pokazać, jaką wagę firmy nadają tym działaniom i czy udaje im się zachować dzięki temu spójność wizerunkową w oczach zrekrutowanych pracowników – stwierdza Maja Biernacka z agencji komunikacji wewnętrznej bee DIFFERENT.

Wspomniane działania z zakresu komunikacji wewnętrznej są niezwykle istotne i w dużej mierze to dzięki nim pracownik decyduje się pozostać przy dokonanym wyborze i być jemu wierny w przyszłości. Jak bardzo otrzymane obietnice rekrutacyjne przekładają się na dalsze działania firmy wobec pracownika, pozostaje zwykle tajemnicą. Badanie ma na celu sprawdzić te zależności, a także odkryć opinię na temat samych działań, rodzaju narzędzi, wykorzystywanych przez firmę, widzianych z perspektywy ich docelowego odbiorcy.

Kandydaci są coraz bardziej świadomi. Dlatego korzystają z wielu źródeł informacji o pracodawcach. To ważne aby pracodawca posiadał spójną strategię promowania swojego wizerunku. – dodaje Piotr Sosnowski, konsultant kariery w firmie Interviewme.pl

Ankieta, na której oparte będzie badanie, jest dostępna na stronie: https://goo.gl/rJNPES

Comments

comments

62
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...