Apple największym wygranym mundialu. Fifa nakazała zasłaniać jej logo
W ciągu ostatnich lat dużo marek zrezygnowało ze współpracy z FIFA, mimo to na tegorocznym mundialu w Rosji udało się zdobyć 13 nowych sponsorów. Dochód FIFA z tego źródła wynosi obecnie ponad 3,8 miliarda dolarów. W tym roku na mundialu najwięcej zarobiła firma, która nie kwapiła się do wydawania pieniędzy i nie przeznaczyła astronomicznych sum na reklamy.
Marka, która ugrała na mundialu najwięcej to Apple, jak wynika z informacji „Quartz„. Firma nie przeznaczała ogromnych nakładów finansowych na reklamy, nie rozkładała stoisk w strefach kibica i w żaden inny sposób nie pojawiała się na turnieju. Pojawia się więc pytanie, jak doszło do tego, że Apple ugrało tak dużo? Wszystko dzięki bezprzewodowym słuchawkom AirPods, które polubiło wielu piłkarzy.
Sportowcy, którzy używają sprzęt firm niebędących sponsorami wydarzenia, zobowiązani są do zaklejania loga firmy. Nie jest to w tym przypadku jednak żadne rozwiązanie, ponieważ design zarówno słuchawek Beats, jak i AirPodsów jest niezwykle charakterystyczny i łatwy do rozpoznania dla kibiców.
Firma nie odnosi jednak do spekulacji, jakoby miała płacić sportowcom za pokazywanie się w produktach firmy Apple. W przyszłości okaże się, w jakim stopniu cała sytuacja przełożyła się na wyniki sprzedaży.
Na podstawie: http://innpoland.pl/144951,mundial-2018-apple-to-najwiekszy-wygrany