Amerykańscy reklamodawcy chcą przełamać monopol Google i Facebooka

Redakcja PR - 14.11.2017
12

Amerykańscy reklamodawcy chcą przełamać monopol Google i Facebooka

Jak podaje Business Insider, mniejsze firmy chcą walczyć z hegemonią Google i Facebooka na płaszczyźnie reklamy w Internecie. Mniejsi reklamodawcy, którzy zbierają jedynie „ochłapy” przychodów z reklam postanowili się zjednoczyć.

I tak we wrześniu 2016 roku powstał TrustX, jest to organizacja non profit, która jednoczy mniejsze firmy. Pierwsze etapy powstawania organizacji były spokojne, tak jak planowali założyciele. Istotne ruchy miały miejsce w minione wakacje. Wówczas przeprowadzono testy na niewielkiej grupie wydawców. Dzięki dobrym wynikom, liczba firm sprzedających reklamy za pośrednictwem TrustX podwoiła się. Władze organizacji zapowiedziały, iż ich celem jest posiadanie w swoich szeregach 20 wydawców.

Taka inicjatywa jest bardzo potrzebna. Google i Facebook posiadają ogromy wkład w reklamę cyfrową. Wystarczy spojrzeć jedynie na wzrost przychodów z reklam w III kwartale 2016 roku. Google zanotowało wzrost na poziomie 54 proc. Facebook zarobił 45 proc. więcej. Pozostałe firmy zwiększyły przychód z reklam jedynie o 1 proc.

Jest to wielka dysproporcja. Czy TrustX będzie wstanie odwrócić ten trend? Będziemy mogli przekonać o tym dopiero za kilka lat. Pewne jest to, że na monopolu czy duopolu cierpią konsumenci. Dlatego z naszego punktu widzenia dobrze by było gdyby TrustX zwiększało swój udział w rynku.

Comments

comments

12
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...