Allegro jako pierwsza firma z branży e-commerce wprowadza dwustopniowe zabezpieczenie logowania

Redakcja PR - 27.06.2017
73

Allegro jako pierwsza firma z branży e-commerce wprowadza dwustopniowe zabezpieczenie logowania

Od teraz będzie można wykorzystywać telefon komórkowy jako dodatkowe zabezpieczenie konta na Allegro. Konta i dane wrażliwe klientów będą chronione zgodnie ze standardem używanym przez  największe światowe firmy technologiczne.

Klienci, którzy chcą bardziej zabezpieczyć swoje konto na Allegro mogą wykorzystać do tego telefon  komórkowy. Allegro od teraz umożliwia klientom włączenie dodatkowego zabezpieczenia, polegającego na potwierdzaniu logowania za pomocą kodu SMS.

Dzięki takiemu zabezpieczeniu nawet jeżeli ktoś pozna nasz login i hasło, to nie będzie mógł się zalogować, bo do tego będzie potrzebny kod, który otrzymamy w wiadomości SMS. Konto Allegro umożliwia obecnie dostęp do blisko 60 milionów ofert i 100 tysięcy sklepów działających na platformie, a klienci wpisują hasła w wyszukiwarkę ponad miliard razy w miesiącu.

Z Allegro korzysta ok 16 milionów klientów miesięcznie. Są użytkownicy, logujący się bardzo często, np. 200 razy tygodniowo, jak i tacy, którzy robią to raz na rok. Przeciętnie każdy klient Allegro loguje się 47 razy miesięcznie. Aby uniknąć konieczności podawania kodu SMS przy każdym logowaniu, wystarczy dodać często używane urządzenie (np. domowy komputer, ulubiony smartfon) do listy zaufanych. Podczas logowania na takim urządzeniu nie będzie konieczne podawanie kodu SMS. Obecnie tego rodzaju zabezpieczenia stosowane są w Polsce przede wszystkim w bankowości elektronicznej. W e-commerce w Polsce Allegro jest pionierem.

Wprowadzenie dodatkowego zabezpieczenia to nie tylko zabieg techniczny zwiększający  bezpieczeństwo klientów platformy – mówi Piotr Szybiak, CTO Allegro. – Po raz kolejny zmieniamy się w sposób przynoszący korzyści nie tylko klientom. Skorzystają też sprzedawcy, bo wzrost poczucia bezpieczeństwa na Allegro spowoduje, że Polacy chętniej będą kupować na naszej platformie. Wyznaczamy też standard w polskim handlu elektronicznym, wprowadzając tę metodę dla wszystkich chętnych. Nasze konto zakupowe jest tak samo cenne jak konto bankowe czy inne zawierające dane wrażliwe, dlatego warto je chronić w możliwie najlepszy sposób – dodaje Piotr Szybiak.

W przyszłości planowane jest wprowadzenie innych niż sms sposobów potwierdzania tożsamości na smartfonie, np. poprzez generowanie kodu w aplikacji oraz procedury awaryjne na wypadek utraty smartfona (zapasowy numer, hasła ratunkowe itd).

Comments

comments

73
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...