Abanana pierwszą w Polsce techreative agency

Informacja Prasowa - 27.02.2024
298

Od 2024 roku agencja zmienia strategię, wprowadza całkowicie nową identyfikację graficzną i stronę internetową

Znana z innowacji Abanana, należąca do Grupy Eura7, po rebrandingu staje się pierwszą polską agencją w kategorii „techreative” (technology & creativity). Od 2024 roku agencja zmienia strategię, wprowadza całkowicie nową identyfikację graficzną i stronę internetową. Przeobrażenia te są naturalną konsekwencją intensywnego wykorzystywania AI w kampaniach marketingowych i stosowania automatyzacji procesów w akcjach promocyjnych.

Mariaż technologii i ludzkiej kreatywności

W dwunasty rok istnienia Abanana wchodzi, skupiając się na trzech głównych usługach: kampaniach reklamowych, aktywacji konsumenckiej, komunikacji marketingowej. Połączenie wysokich kwalifikacji zespołu i jego kreatywności z zaawansowaną technologią sprzyja rozwojowi firmy i rozszerzaniu oferty. Agencja, korzystając z zasobów i możliwości spółki-matki, którą jest software house – Eura7, posiada dodatkowo zaplecze technologiczne gwarantujące bezpieczeństwo danych. Ten pakiet szerokich kompetencji dopełnia jeszcze w obszarze kampanii reklamowych konsorcjum z agencją komunikacji zintegrowanej – hi GRUPA.

Grupa Eura7 i Abanana implementują najnowsze rozwiązania pojawiające się na rynku technologii, ale też opracowują własne. Abanana od trzeciego kwartału 2023 korzysta jako jedna z pierwszych firm w Polsce z najnowocześniejszego narzędzia służącego do poprawy komunikacji wewnątrz firmy – Empatyzer. To ukoronowanie cyklu szkoleń, które w ostatnich 12 miesiącach przechodził team agencji.

Efektem wprowadzanych systematycznie zmian służących rozwojowi jest pozyskanie jeszcze w 2023 roku nowych klientów, do których należą m.in.: Arhelan, Cementownia Odra, Duda, Mlekpol czy Euroser Dairy Group oraz poszerzenie dotychczasowych współprac m.in. z Mosso Kewpie .

Identyfikacja zainspirowana AI, sztuką i systemem binarnym

Zgodnie z aktualną strategią nowa odsłona wizualna Abanana to dynamiczny, animowany znak graficzny, który powstał z inspiracji systemem binarnym. Logotyp firmy, tworzony z cyfr binarnych 0 i 1, układa się w nazwę „Abanana”, prezentując unikalne połączenie technologii z wizualną elegancją.

„W procesie twórczym, po dokładnej analizie aktualnych trendów i przygotowaniu moodboardu, zdecydowaliśmy się na stworzenie dynamicznego logotypu. Cel, który przyświecał naszej koncepcji, to wyrażenie synergii między kreatywnością a technologią. Kolejnym krokiem było zintegrowanie tych dwóch kluczowych wartości. Podczas projektowania zdecydowałem, że konstrukcja logotypu będzie opierać się na systemie binarnym, co bezpośrednio nawiązuje do technologii. Finalnym akcentem, podkreślającym technologiczny charakter marki, jest zastosowanie animacji logotypu na różnorodnych nośnikach, z wykorzystaniem tekstur generowanych przez sztuczną inteligencję” – opisuje proces twórczy Piotr Serafin Senior Graphic Designer odpowiedzialny za opracowanie rebrandingu.

Łukasz Wołek, CEO Grupy Eura7 dodaje: „Nowa identyfikacja graficzna nie tylko oddziałuje na zmysł wzroku, przede wszystkim odzwierciedla ewolucję naszej firmy. Dążymy do tego, by nasza Abanana była symbolem innowacyjności i dynamiki, które są kluczowymi elementami charakterystycznymi dla całej naszej Grupy. Budując silną, rozpoznawalną markę na rynku kreatywno-technologicznym stawiamy kolejny krok naprzód”. CEO Grupy Eura7 wyjaśnia: „Nawiązanie do tych dwóch wartości już w znaku firmowym jest zapowiedzią kompleksowych usług. Jest graficznym preludium, po którym następuje tworzenie skutecznych, spersonalizowanych i wyróżniających się kampanii marketingowych, co może przyciągnąć klientów poszukujących nowatorskich i zintegrowanych rozwiązań”.

Szczególnie wyróżniającym się aspektem nowego znaku jest dynamizm liter „a”, które zostały zaprojektowane tak, aby mogły zmieniać swoje wypełnienie zgodnie z potrzebami marki. Wersja podstawowa logo, stworzona przy użyciu sztucznej inteligencji oraz obrazów autorstwa Łukasza Wołka, prezentuje tekstury, które mogą być dowolnie modyfikowane, odzwierciedlając różnorodność i elastyczność Abanana. W wersji cyfrowej logo zyskuje życie dzięki animacjom, które z wysoką częstotliwością zmieniają wypełnienie liter. Sygnet Abanana, pełniący również rolę favicon, jest spójny z ideą dynamicznego designu. Może zawierać zarówno obrazy związane bezpośrednio z klientem, jak i różne tekstury, dostosowując się do wymagań cyfrowego świata. W swojej animowanej formie sygnet zyskuje unikalny charakter dzięki cyklicznie zmieniającemu się wypełnieniu.

„Jesteśmy przekonani, że te zmiany nie tylko zwiększą rozpoznawalność Abanana, ale również otworzą nowe możliwości współpracy, umacniając naszą pozycję na rynku i oferując klientom jeszcze bardziej spersonalizowane i efektywne rozwiązania. To, co udało się osiągnąć Abanana w ramach ich rebrandingu i wprowadzenia strategii „techreative”, jest nie tylko pionierskie na polskim rynku, ale również stanowi znaczący krok naprzód w łączeniu technologii i kreatywności” – mówi Marek Szabrański, CEO hi GRUPY.

Błażej Balcerzyk, Team Leader Abanana, komentując wprowadzone zmiany, potwierdza: „Z nową identyfikacją graficzną agencja kroczy pewnie w przyszłość. Łącząc w swoim znaku nowoczesność, technologię i elastyczność, odzwierciedlamy ducha innowacji i kreatywności naszej firmy. W swych wyborach bazujemy na własnym doświadczeniu i obserwacji rynku, wiemy, że klienci i poszczególne marki tego od nas oczekują”.

Comments

comments

298
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...