Grayling nominowany w 2 kategoriach w międzynarodowym konkursie PR

Informacja Prasowa - 08.03.2023
212

Agencja Grayling została nominowana do tytułu CEE Consultancy of the Year oraz Public Affairs Consultancy

Agencja Grayling została nominowana do tytułu CEE Consultancy of the Year oraz Public Affairs Consultancy of the Year w tegorocznej edycji prestiżowego międzynarodowego konkursu branży PR, którego organizatorem jest PRovoke Media.

Grayling ma silną obecność w CEE od początku swojego istnienia i więcej biur w Europie Środkowo-Wschodniej niż jakakolwiek inna agencja, co daje unikalny zestaw kompetencji do wspierania międzynarodowych firm działających w tym regionie. Nominacja do nagrody CEE Consultancy of the Year stanowi dla Grayling dowód uznania za ciągły rozwój, budowanie silnych, strategicznych partnerstw oraz jakość usług oferowanych przez sieć.

Z kolei znalezienie się na liście nominowanych do nagrody Public Affairs Consultancy of the Year to potwierdzenie wiodącej pozycji Grayling w dostarczaniu usług z zakresu public affairs w Europie. Połączenie kompetencji z obszaru PR i PA w strukturze jednej agencji to znaczący wyróżnik, dzięki któremu Grayling może zapewnić konkurencyjne, zintegrowane rozwiązania w zakresie komunikacji  i pomóc firmom zyskać przewagę na rynku.

– Jestem dumna, że kolejny raz jurorzy konkursu docenili nasz wyjątkowy dorobek w Europie Środkowo-Wschodniej. Z roku na rok umacniamy swoją pozycję poprzez pozyskanie nowych regionalnych klientów, rozszerzenie dotychczasowych współprac o kolejne rynki, a także ich „eksport” poza CEE. Nasz zespół w Polsce jest także świetnie przygotowany do prowadzenia projektów hubbingowych w obszarach PR i PA – komentuje Klara Banaszewska, dyrektor generalna Grayling Poland.

W uzasadnieniu nominacji do nagrody w kategorii CEE Consultancy of the Year można przeczytać o kilku dużych regionalnych projektach m.in. wprowadzeniu marki Primark na rynek czeski i otwarcie pierwszego sklepu w Pradze, kampanii „Wrong Side of the Road” dla Diageo na Węgrzech, która przestrzega przed konsekwencjami jazdy pod wpływem alkoholu, strategicznym projekcie dla  KHNP w Polsce i Czechach związanym z udziałem spółki w krajowych programach energetyki jądrowej czy programie edukacyjnym na temat recyklingu dla Tetra Pak w Chorwacji.

W uzasadnieniu nominacji do nagrody Public Affairs Consultancy of the Year jury zwróciło uwagę na dynamiczny rozwój agencji w ubiegłym roku. W regionie EMEA przychody Grayling wzrosły o 13%, z czego 13,2 mln funtów pochodziło od nowych klientów. W ubiegłym roku agencja podwoiła także przychody z tytułu obsługi mediów cyfrowych i społecznościowych, a zatrudnienie w europejskich biurach wzrosło o 4% i wyniosło 526 osób. Grayling rozbudował swoją obecność w Niemczech, przejmując berlińską firmę doradczą Advice Partners, specjalizującą się w obszarze public affairs i komunikacji kryzysowej. Znaczny wzrost nastąpił także dzięki aktywności biur agencji w Europie Środkowo-Wschodniej. W tym regionie przychody agencji wzrosły o 16%, z czego tylko w Polsce, gdzie Grayling jest obecnie czwartą największą agencją pod względem fee income[1], wzrost wyniósł 26,6%.

To kolejna nominacja od PRovoke Media, które Grayling otrzymał w ciągu ostatnich lat. Oprócz nominacji w kategorii agencja roku z 2021, firma ma na swoim koncie zwycięstwa zarówno w kategorii EMEA, jak i Global Public Affairs Agency of the Year podczas SABRE Awards 2019.

Wyniki tegorocznego konkursu zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali EMEA SABRE Awards 2023 w dn. 23 marca br.

[1] Ranking Agencji Public Relations PR Check, listopad 2022 r.

Comments

comments

212
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...