Na czym polega połączenie SEO i PR?

Informacja Prasowa - 06.11.2022
252

SEO oznacza Search Engine Optimization

Jak połączyć SEO i PR?

 W dobie rozwoju technologii, sklepy internetowe ciągle zyskują na popularności. Z tego też powodu, coraz więcej osób zastanawia się, w jaki sposób mogą zwiększyć zyski ze swojej sprzedaży w przestrzeni sieciowej. Odpowiedzią na to pytanie są dwie skuteczne i powszechnie stosowane strategie marketingowe – SEO oraz PR. W niniejszym artykule przekażemy niezbędną wiedzę zarówno na temat tych technologii, jak i korzyści, które wynikają z ich połączenia.

Na czym polega połączenie SEO i PR?

Na samym początku, warto sobie wyjaśnić znaczenie poszczególnych skrótów. SEO oznacza Search Engine Optimization, czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, natomiast PR oznacza Public Relations, czyli w tłumaczeniu na język polski – relacje publiczne czy kontakty z otoczeniem. SEO i PR to dwie osobne technologie powszechnie wykorzystywane w marketingu internetowym. Obecnie nie są już rozpatrywane w pełni osobno i niezależnie od siebie. Istnieją bowiem aspekty, w których SEO pomaga PR, a także odwrotnie.

Jeśli chodzi o tę pierwszą technikę, składa się na nią przede wszystkim optymalizacja stron pod kątem technicznym oraz tworzenie odnośników zewnętrznych i praca nad zawartością wewnętrzną witryny. Do elementów składowych obszaru PR, należy natomiast strategia, treść oraz relacje. Jak łatwo można zauważyć, w obu tych sektorach wykorzystuje się element zwany treścią.

Wykorzystanie PR w SEO

Wyjaśnijmy teraz kwestię w jaki sposób PR może pomóc w rozwoju i uskutecznianiu SEO. Treści opracowane przez specjalistów z branży HR są uznawane za bardziej atrakcyjne z punku widzenia odbiorców. Wbrew pozorom są także bardziej wartościowe, jeśli wziąć pod uwagę samo pozycjonowanie stron internetowych. Składa się na to kilka czynników, które świadczą o realnym wpływie zabiegu marketingowego PR na zabieg marketingowy SEO. Pierwszym z nich jest przede wszystkim fakt, że artykuły, opisy czy innego rodzaju treści tworzone zgodnie z zasadami PR, publikowane są zwykle na profesjonalnych, wiarygodnych i jakościowych serwisach.

Google natomiast rozpatruje pozytywnie odnośniki zewnętrzne, pochodzące właśnie z takich miejsc. Po drugie, wdrożenie PR do SEO pomaga zredukować koszty. W celu pozyskania linku, stanowiącego rzetelne źródło odnoszące do danej witryny, sklepy internetowe publikują artykuły na serwisach zewnętrznych. Koszty notki prasowej, są natomiast znikome, a w niektórych przypadkach jej publikacja jest w pełni darmowa.

Trzecią kwestią, która potwierdza fakt, że działania w zakresie PR dopełniają strategię SEO, jest wyższy poziom naturalności. Jak wiadomo, tworząc treści oparte tylko i wyłącznie na zasadach SEO, prezentują się one w sposób nienaturalny. Utrudnia to czytanie oraz przyczynia się do skrócenia czasu spędzanego na stronie przez internautów. Główną przyczyną tego faktu jest ogromna ilość słów kluczowych. W przypadku notek prasowych, całość treści natomiast, czyta się płynnie, a sam artykuł sprawia wrażenie jasnego, przejrzystego i zrozumiałego.

Wykorzystanie SEO w PR

PR wywiera nieoceniony wpływ na jakość, wiarygodność i czytelność treści pisanych pod kątem SEO, a także pochłaniane koszty. Nie można jednak zaprzeczyć, iż działa to również i w drugą stronę.

W jakich przypadkach SEO wspiera działania PR? Warto podkreślić fakt, że artykuły PR po upływie kilku miesięcy, tygodni, a nawet dni, mogą stać się niemal niezauważalne dla Google, a co za tym idzie – dla internautów. Aby temu zapobiec, warto wdrożyć strategię SEO do swoich treści. Odpowiednia optymalizacja witryny internetowej, użycie konkretnych słów, fraz i wyrażeń kluczowych, zastosowanie sporej ilości nagłówków i podtytułów, linki zewnętrzne czy działania związane z tworzeniem meta tagów z pewnością wpłyną pozytywnie na pozycję Twojej strony w rankingu Google.

Należy jednak pamiętać o jeszcze jednej, istotnej kwestii. Aby te działania okazały się skuteczne, generując wyższy ruch na stronie, warto postawić na renomowaną i godną zaufania firmę, jaką jest profesjonalna agencja SEO z wieloletnim doświadczeniem.

Podsumowanie

Jak widzisz, SEO oraz PR nie są dwoma w zupełności oddzielnymi i obcymi sobie technikami marketingowymi. Aby zapewnić swojej witrynie internetowej sukces, należy połączyć działania z zakresu Search Engine Optimization, takie jak pozycjonowanie stron z metodami Public Relations. To połączenie sprawi, że w szybki i prosty sposób unikniesz błędów, które mogą przyczynić się do spadku zainteresowania Twoją stroną www. Artykuły staną się zarówno bardziej czytelne pod kątem wyszukiwarki Google, jak i atrakcyjniejsze dla oka internauty.

Comments

comments

252
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...