Komentarz Sławomira Stępniewskiego, CEO dentsu Polska i CEE, ws. tego jak marki powinny komunikować się w kontekście agresji Rosji na Ukrainę.

Informacja Prasowa - 01.03.2022
68

Komentarz Sławomira Stępniewskiego, CEO dentsu Polska i CEE, ws. tego jak marki powinny komunikować się w kontekście agresji Rosji na Ukrainę.

komentarz Sławomira Stępniewskiego, CEO dentsu Polska i CEE, ws. tego jak marki powinny komunikować się w kontekście agresji Rosji na Ukrainę. Przede wszystkim nie powinny milczeć.
Sławomir Stępniewski, CEO dentsu Polska i CEE:
Ataki na Ukrainę nie ustają. Czy cisza lub udawanie, że nic się nie dzieje jest dobrym rozwiązaniem dla marek? Zdecydowanie jest to zbyt częste zachowanie, które obserwujemy w naszym marketingowym świecie. Polecam Waszej uwadze 4 obszary, na które marki powinny zwrócić uwagę, a które mogą się też okazać dobrym kierunkiem działania:
1. Marka to emocje i marka nie może milczeć gdy dzieją się rzeczy ważne. Z okresu pandemii
wiemy, że wstrzymywanie komunikacji przez markę tworzy przestrzeń, która szybko wypełnia
się konkurencją lub niechcianą narracją. Głosu oczekują konsumenci. Marki są żywe, muszą
być aktywne w każdych okolicznościach i nie tylko w tym co nazywamy potocznie „dobrym
czasem”. Tego oczekują konsumenci, to nagradzają i nie powinno być to przedmiotem debaty.
W trakcie wojny każdy powinien robić to co robi najlepiej. Konsumenci z kolei odwdzięczają
się swoją lojalnością. Dlatego tutaj jest ogromna rola do spełnienia przez agencje.
2. Wydawcy i agencje powinny bardzo dokładnie weryfikować źródła/media. To w jakich
mediach i w jakim kontekście pojawiają się reklamy jest bardzo ważne. Chodzi tu zarówno o
niefortunne reklamy kontekstowe jak i o wiarygodność zamieszczanych informacji w mediach.
Dzięki temu unikniemy sytuacji niepożądanych. To dzisiaj wyjątkowo istotny aspekt działania
agencji. Ważny jest kontent, ważny jest też kontekst.
3. Social Media/media. Użyczmy swoich kanałów i ich zasięgów tym, którzy ich nie mają.
Oddajmy głos zweryfikowanym fundacjom, organizacjom pomocowym. Wesprzyjmy je
naszym doświadczeniem w kreowaniu komunikacji do konsumentów. Dbajmy o język i
wiarygodność informacji.
4. Share of Values vs Share of voices. W sytuacjach kryzysowych liczy się wspólny mianownik wartości, a nie lęk o przychody. Wiedzą to w USA, wiedzą to w zachodniej Europie.
Przy tej okazji warto wspomnieć o przykładach do naśladowania:
  • T-mobile – darmowe połączenia na Ukrainę oraz darmowe gigabajty
  • Orange – ułatwienie kontaktu z numerami ukraińskimi plus usunięcie rosyjskich kanałów z platformy TV
  • Play – pakiet bezpłatnych minut dla obywateli Ukrainy

Comments

comments

68
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...