Burda Media Polska zostaje właścicielem marki „Focus” w Polsce i rezygnuje z licencji G+J na „Galę”

Informacja Prasowa - 29.07.2021
25

Burda Media Polska zostaje właścicielem marki „Focus” w Polsce i rezygnuje z licencji G+J na „Galę”

Burda Media Polska zostaje właścicielem marki „Focus” w Polsce i rezygnuje z licencji G+J na „Galę”

Burda Media Polska (BMP) porozumiała się z Gruner und Jahr  (G+J) w sprawie nabycia na rynku polskim grupy popularno-naukowych marek wydawniczych „Focus”, wraz z portalem Focus.pl. „Focus” jest silną marką medialną i publikacją popularnonaukową o ugruntowanej pozycji w Polsce. Przejęcie ”Focusa” umożliwi BMP dalszy rozwój marki na polskim rynku i kontynuację prac nad dopasowaniem treści do oczekiwań polskich odbiorców. Do tej pory „Focus” był wydawany przez BMP na podstawie licencji udzielonej przez G+J.

Wraz z zakupem „Focusa”, BMP uzgodniła wspólnie z G+J zaprzestanie współpracy związanej z „Galą” w Polsce. Do tej pory BMP publikowała „Galę” na licencji G+J. Ostatni numer „Gali” ukaże się na rynku 23 sierpnia. Jednocześnie BMP będzie kontynuowała projekty partnerskie, które obecnie są prowadzone pod marką „Gala”, takie jak „Itaka & Gala” oraz „Gala Beauty Stars”.

Alexander Sorg, Prezes Burda Media Polska:

„Niezwykle się cieszę, że Burda Media Polska stała się właścicielem „Focusa” i całej grupy marek pokrewnych w Polsce. Daje to nam wiele nowych możliwości ich dalszego rozwoju. W związku z zamknięciem „Gali”,  chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy przyczynili się do jej sukcesu. „Gala” osiągnęła ikoniczny status na polskim rynku wydawniczym”.

Burda Media Polska wydaje magazyn „Focus” od 2013 roku. Stworzyła również takie popularne marki pokrewne, jak „Focus Historia”, „Focus. Nauka zmienia świat”, „Focus Ekstra, „Focus Wiedza” czy „Focus Śledczy”. Od 2019 r. BMP produkuje również podcasty „Focus on”.

BMP wydawała „Galę” na licencji G+J od 2013 r., a sam  tytuł był obecny na polskim rynku od roku 2001. Najpierw, przez dziesięć lat, „Gala” była wydawana jako tygodnik, następnie jako dwutygodnik. Obok głównego tytułu publikowane były takie luksusowe wydania specjalne jak „Gala Men”, „Gala Beauty”, „Gala Ślub”, „Gala Kids”. Najlepsze numery osiągały sprzedaż w wysokości niemal 500 tysięcy egzemplarzy. Najwięcej okładek miały Kinga Rusin i Doda (po 13), a także Martyna Wojciechowska i Edyta Górniak (po 11).

Comments

comments

25
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...