Ostatnie dni naboru do trzeciej edycji akceleratora foodtech.ac, rozwijającego innowacyjne start-upy z sektora spożywczego.

Informacja Prasowa - 23.09.2020
290

Ostatnie dni naboru do trzeciej edycji akceleratora foodtech.ac, rozwijającego innowacyjne start-upy z sektora spożywczego.

Ostatnie dni naboru do trzeciej edycji akceleratora foodtech.ac, rozwijającego innowacyjne start-upy z sektora spożywczego.

Tylko do końca tygodnia (27 września; godz. 23:59) można zgłaszać swoje pomysły na rewolucyjne rozwiązania z obszaru foodtech. Pandemia koronawirusa uwypukliła potrzeby usprawnień w sektorze spożywczym – zarówno w bezpieczeństwie produkcji, jak i łańcuchach dostaw. W odpowiedzi na to foodtech.ac po raz kolejny poszukuje najbardziej obiecujących pomysłów na biznesowe rozwiązania w sektorze agri-food, które przejdą intensywny 8-tygodniowy program pod okiem mentorów.

“Pandemia uświadomiła nam wszystkim jeszcze dobitniej jak istotna jest globalna zmiana w podejściu do zagadnień żywnościowych. Znalezienie alternatywy dla  przyczyniającego się do rozwoju chorób mięsa, usprawnienie łańcuchów dostaw, czy szukanie rozwiązań lokalnych to trendy, które coraz mocniej ugruntowują się w świadomości konsumentów i producentów jako kierunek stałych, i koniecznych, zmian – komentuje Piotr Grabowski, współzałożyciel foodtech.ac.

Kuchenne ewolucje: jak przemysł spożywczy wymyśla się na nowo?

Współczesna produkcja jedzenia zużywa ogromne ilości zasobów – wody, energii, czy jednorazowych materiałów. Główka kapusty, którą jemy zimą, pokonuje średnio 2000 km samolotem, zapakowana w jednorazową folię. Globalnie sektor spożywczy odpowiada aż za 18% emisji gazów cieplarnianych, z których większość stanowią efekty produkcji mięsa.

“Mówiąc wprost, to co jemy, skąd jemy i jak jemy istotnie przyczynia się do kryzysu klimatycznego. Przemysł spożywczy stał się również nieefektywny z biznesowego punktu widzenia. Odpowiedzią na te wyzwania jest foodtech – sektor łączący rozwój technologiczny i osiągnięcia naukowe z potrzebami producentów i klientów. Wszystko po to, by tworzyć efektywniejsze, zdrowsze, i czystsze rozwiązania. – mówi Michał Piosik z foodtech.ac. Przykładem tego typu rozwiązań są farmy wertykalne, na których wspomniana główka kapusty może wyrosnąć szybciej, lokalnie i bez pestycydów, zużywając 90% mniej wody. Sukcesy odnoszą alternatywy dla mięsa: w skali światowej Beyond Meat, a na polskim rynku Roślinny Qurczak, absolwent pierwszej edycji akceleracji foodtech.ac. Globalnie sektor agri-foodtech urósł o 250% w ciągu ostatnich pięciu lat i zainwestowano w niego 19,8 mld dolarów w 2019 roku.

Do kogo skierowany jest akcelerator?

Program skierowany jest do osób i zespołów mających pomysł na biznes lub gotowe innowacyjne rozwiązanie dla sektora spożywczego.

Dziedziny, w których innowacje są szczególnie pożądane to:

  • Białko – Roślinne, z owadów, mięso in vitro
  • Opakowania – Inteligentne, biodegradowalne i jadalne
  • Śmieci – Zarządzanie odpadami w biznesie
  • Lifestyle – Produkty retailowe, zdrowe odżywianie, zrównoważone koncepty restauracyjne
  • Agritech – automatyzacja upraw, chemia pochodzenia roślinnego, farmy miejskie

Poprzednie edycje ukończyły między innymi: projekt wcześniej wspomnianego roślinnego zamiennika kurczaka, zautomatyzowanych farm wertykalnych, organicznego napoju z CBD czy w pełni zbilansowanego posiłku w proszku. Każdy wybrany do akceleratora projekt weźmie udział w dwumiesięcznym programie, pracując zespołowo i indywidualnie nad modelem biznesowym, rozwojem produktu i komunikacją z inwestorami. Foodtech.ac współpracuje z ponad sześćdziesięcioma mentorami, wśród których są zarówno eksperci z różnych obszarów prowadzenia biznesu  – komunikacja, marketing, inwestycje, analizy biznesowe – jak i przedstawiciele branży spożywczej, w tym liderów rynku, takich jak Carrefour czy Eurocash.

Korzyści dla uczestników

Twórcy akceleratora – Piotr Grabowski i Michał Piosik – przykładają szczególną wagę do przejścia od pomysłu do gotowego produktu. Większość start-upów, która brała udział w pierwszej i drugiej edycji, w ciągu kilku miesięcy stworzyła prototypy lub nawet gotowe do sprzedaży produkty.

Oficjalnym zwieńczeniem programu jest Demo Day, podczas którego każdy ze start-upów prezentuje swoją ofertę inwestorom oraz potencjalnym partnerom biznesowym i klientom. Nie jest to jednak koniec przygody dla absolwentów i mogą oni liczyć na długoterminowe wsparcie.

Joanna Kuźniacka, Roślinny Qurczak: Współpraca z Piotrem i Michałem nie kończy się po oficjalnych kilku tygodniach akceleracji. To dodaje nam dużo pewności siebie i motywacji do działania. foodtech.ac dał nam dostęp do branży spożywczej oraz pomoc mentorów, którzy mieli doświadczenie we wprowadzaniu podobnych produktów na rynek.

Aplikacje przesyłać można do 27 września na stronie: foodtech.ac

Tylko do końca tygodnia (27 września; godz. 23:59) można zgłaszać swoje pomysły na rewolucyjne rozwiązania z obszaru foodtech. Pandemia koronawirusa uwypukliła potrzeby usprawnień w sektorze spożywczym – zarówno w bezpieczeństwie produkcji, jak i łańcuchach dostaw. W odpowiedzi na to foodtech.ac po raz kolejny poszukuje najbardziej obiecujących pomysłów na biznesowe rozwiązania w sektorze agri-food, które przejdą intensywny 8-tygodniowy program pod okiem mentorów.

“Pandemia uświadomiła nam wszystkim jeszcze dobitniej jak istotna jest globalna zmiana w podejściu do zagadnień żywnościowych. Znalezienie alternatywy dla  przyczyniającego się do rozwoju chorób mięsa, usprawnienie łańcuchów dostaw, czy szukanie rozwiązań lokalnych to trendy, które coraz mocniej ugruntowują się w świadomości konsumentów i producentów jako kierunek stałych, i koniecznych, zmian – komentuje Piotr Grabowski, współzałożyciel foodtech.ac.

Kuchenne ewolucje: jak przemysł spożywczy wymyśla się na nowo?

Współczesna produkcja jedzenia zużywa ogromne ilości zasobów – wody, energii, czy jednorazowych materiałów. Główka kapusty, którą jemy zimą, pokonuje średnio 2000 km samolotem, zapakowana w jednorazową folię. Globalnie sektor spożywczy odpowiada aż za 18% emisji gazów cieplarnianych, z których większość stanowią efekty produkcji mięsa.

“Mówiąc wprost, to co jemy, skąd jemy i jak jemy istotnie przyczynia się do kryzysu klimatycznego. Przemysł spożywczy stał się również nieefektywny z biznesowego punktu widzenia. Odpowiedzią na te wyzwania jest foodtech – sektor łączący rozwój technologiczny i osiągnięcia naukowe z potrzebami producentów i klientów. Wszystko po to, by tworzyć efektywniejsze, zdrowsze, i czystsze rozwiązania. – mówi Michał Piosik z foodtech.ac. Przykładem tego typu rozwiązań są farmy wertykalne, na których wspomniana główka kapusty może wyrosnąć szybciej, lokalnie i bez pestycydów, zużywając 90% mniej wody. Sukcesy odnoszą alternatywy dla mięsa: w skali światowej Beyond Meat, a na polskim rynku Roślinny Qurczak, absolwent pierwszej edycji akceleracji foodtech.ac. Globalnie sektor agri-foodtech urósł o 250% w ciągu ostatnich pięciu lat i zainwestowano w niego 19,8 mld dolarów w 2019 roku.

Do kogo skierowany jest akcelerator?

Program skierowany jest do osób i zespołów mających pomysł na biznes lub gotowe innowacyjne rozwiązanie dla sektora spożywczego.

Dziedziny, w których innowacje są szczególnie pożądane to:

  • Białko – Roślinne, z owadów, mięso in vitro
  • Opakowania – Inteligentne, biodegradowalne i jadalne
  • Śmieci – Zarządzanie odpadami w biznesie
  • Lifestyle – Produkty retailowe, zdrowe odżywianie, zrównoważone koncepty restauracyjne
  • Agritech – automatyzacja upraw, chemia pochodzenia roślinnego, farmy miejskie

Poprzednie edycje ukończyły między innymi: projekt wcześniej wspomnianego roślinnego zamiennika kurczaka, zautomatyzowanych farm wertykalnych, organicznego napoju z CBD czy w pełni zbilansowanego posiłku w proszku. Każdy wybrany do akceleratora projekt weźmie udział w dwumiesięcznym programie, pracując zespołowo i indywidualnie nad modelem biznesowym, rozwojem produktu i komunikacją z inwestorami. Foodtech.ac współpracuje z ponad sześćdziesięcioma mentorami, wśród których są zarówno eksperci z różnych obszarów prowadzenia biznesu  – komunikacja, marketing, inwestycje, analizy biznesowe – jak i przedstawiciele branży spożywczej, w tym liderów rynku, takich jak Carrefour czy Eurocash.

Korzyści dla uczestników

Twórcy akceleratora – Piotr Grabowski i Michał Piosik – przykładają szczególną wagę do przejścia od pomysłu do gotowego produktu. Większość start-upów, która brała udział w pierwszej i drugiej edycji, w ciągu kilku miesięcy stworzyła prototypy lub nawet gotowe do sprzedaży produkty.

Oficjalnym zwieńczeniem programu jest Demo Day, podczas którego każdy ze start-upów prezentuje swoją ofertę inwestorom oraz potencjalnym partnerom biznesowym i klientom. Nie jest to jednak koniec przygody dla absolwentów i mogą oni liczyć na długoterminowe wsparcie.

Joanna Kuźniacka, Roślinny Qurczak: Współpraca z Piotrem i Michałem nie kończy się po oficjalnych kilku tygodniach akceleracji. To dodaje nam dużo pewności siebie i motywacji do działania. foodtech.ac dał nam dostęp do branży spożywczej oraz pomoc mentorów, którzy mieli doświadczenie we wprowadzaniu podobnych produktów na rynek. 

Aplikacje przesyłać można do 27 września na stronie: foodtech.ac

 

Comments

comments

290
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...