Nowe osoby i nowe tematy w połączonych działach gospodarczych „Gazety Wyborczej”

Informacja Prasowa - 15.05.2020
158

Nowe osoby i nowe tematy w połączonych działach gospodarczych „Gazety Wyborczej”

Nowe osoby i nowe tematy w połączonych działach gospodarczych „Gazety Wyborczej”

W połowie maja 2020 r. Dominika Maciejasz i Katarzyna Jaklewicz dołączyły do zespołu „Gazety Wyborczej” powstałego z połączenia działów Gospodarka, Technologie i Mój Biznes. Dzięki tej redakcji, kierowanej przez Wojciecha Pelowskiego, na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika od kwietnia br. ukazują się artykuły w szczególności poświęcone wpływowi pandemii na gospodarkę. Rozwój zespołu i jego projektów wspierają zewnętrzne granty przekazywane m.in. przez przez Fundację Gazety Wyborczej.

– Treści gospodarcze są już dziś szczególnie poszukiwane przez naszych czytelników. Spodziewamy się, że obok tematyki zdrowotnej związanej z koronawirusem, właśnie finanse i ekonomia będą tematami najważniejszymi w najbliższych tygodniach i miesiącach – dlatego w nie inwestujemy – tłumaczy Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Do zespołu, który pracuje nad nowymi materiałami poświęconymi tematom gospodarczym, dołączyły w ostatnich dniach Dominika Maciejasz i Katarzyna Jaklewicz.

Dominika Maciejasz z „Gazetą Wyborczą” była już związana od 2008 r. – pracowała w krakowskim oddziale i współpracowała z działem gospodarczym. W 2017 roku wyjechała na Wschód – jej korespondencje z Chin, Filipin i Australii ukazywały się na łamach „Wyborczej”, Onetu i „Tygodnika Powszechnego”.

Również Katarzyna Jaklewicz wraca do Agory, w której od 2008 r. kierowała stołeczną redakcją online, była wiceszefem newsroomu Wyborcza.pl, dyrektorem ds. rozwoju cyfrowego, a do lipca 2018 r. dyrektorem programowym European VR Congress. Przez ostatnie lata prowadziła własną działalność, tworząc markę „Dziewczyny, które kochają kitesurfing”.

Wzmocnienie redakcji gospodarczych to efekt współpracy „Gazety Wyborczej” z zewnętrznymi donatorami. Dziennik współpracuje z Agora Holding, która wspiera rozwój treści i formatów związanych z gospodarką, oraz z Fundacją Gazety Wyborczej, działającą na rzecz rozwoju jakościowego, ważnego społecznie dziennikarstwa.

Nowy dział przygotował już specjalny newsletter z informacjami i poradnikiem dla małego i średniego biznesu, prowadzi również akcję, w której największe polskie kancelarie prawne za pośrednictwem dziennika odpowiadają na pytania przedsiębiorców. W zespole „Wyborczej” trwa aktualnie wewnętrzny konkurs dla dziennikarzy wszystkich działów oraz redakcji regionalnych, którego efektem ma być zaangażowanie nowych osób w tworzenie treści gospodarczych i kreowanie nowatorskich formatów redakcyjnych.

– Wszyscy dziś myślimy o swoim zdrowiu i zdrowiu najbliższych. Myślimy też o swoich portfelach. Jako pracownicy – o bezpieczeństwie miejsca pracy. Przedsiębiorcy – o uratowaniu swojego biznesu. W nowej Gospodarce Wyborczej” chcemy pomóc i pracownikom, i pracodawcom – przekonuje Wojciech Pelowski, który kieruje połączonymi zespołami działów Gospodarka, Technologie i Mój Biznes.

Dominika Maciejasz

Katarzyna Jaklewicz

Comments

comments

158
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...