"Symbol" to kolejny spot w ramach kampanii "Polska Walcząca - Upamiętniaj Godnie"
Na kanale domu produkcyjnego Film Produkcja ukazał się spot pod tytułem „Symbol”. To kolejna odsłona kampanii społecznej „Polska Walcząca – Upamiętniaj Godnie”. Jej celem jest walka z nadużywaniem kotwicy Polski Walczącej w kontekstach aktów agresji, przemocy i i chuligaństwa. Pomysłodawcą i reżyserem klipu jest młody warszawski reżyser Antoni Ferency.
W spocie występuje ten sam mężczyzna, który zagrał w teaserze kampanii. Głównym motywem filmu jest akcja specjalna jednostki wojskowej, zestawiona z kadrami z czasów Powstania Warszawskiego. W spocie pojawiają się także ujęcia, na których widać chuliganów w ubraniach z kotwicą powstańczą w czasie zamieszek z policją czy innych aktów agresji.
Niniejszy spot jest hołdem dla Nich – żołnierzy AK, ale także dla wszystkich Was, którzy na różne sposoby upamiętniacie pamięć o Armii Krajowej. Nie jest jego celem ograniczanie manifestowania patriotyzmu a jedynie próbą zwrócenia uwagi na to, że wykorzystywanie w kontekście czynów niegodnych i ulicznej agresji jest niewłaściwe. – czytamy w opisie filmu na kanale Film Produkcja, jednego z autorów kampanii.
Kampania społeczna „Polska Walcząca – Upamiętniaj Godnie” została przygotowana przez Muzeum Powstania Warszawskiego we współpracy z Domem Produkcyjnym FILMPRODUKCJA oraz Jednostką Wojskową Komandosów w Lublińcu. Celem kampanii jest ukazanie znaczenia symbolu Polski Walczącej dla żołnierzy oraz zwrócenie uwagi na niegodne jego wykorzystanie – w kontekście agresji, przemocy i chuligaństwa.
Więcej informacji na stronie: http://symbolpw.pl