Startuje świąteczna kampania Korpusu Solidarności z Erykiem Lubosem

Informacja Prasowa - 20.12.2019
146

Startuje świąteczna kampania Korpusu Solidarności z Erykiem Lubosem

21 grudnia startuje ogólnopolska kampania pod hasłem „Pomagaj nie raz, a cały czas”, realizowana przez Narodowy Instytut Wolności. Jej twórcy postawili na kreację Mikołaja niespotykaną w żadnej innej reklamie. Wszystko po to, żeby zachęcić Polaków do pomagania nie tylko od święta.

Głównym celem kampanii jest zachęcenie do włączenia się w działania Korpusu Solidarności – rządowego programu wsparcia wolontariatu długoterminowego. Program jest propozycją dla osób i organizacji, które zamierzają pomagać i pracować z wolontariuszami nie tylko „od święta”, ale także w dłuższej perspektywie. Jego konstrukcja była tworzona w oparciu o najlepsze praktyki m.in. z USA i Wielkiej Brytanii, gdzie podobne programy funkcjonują co najmniej od lat 90.

Polacy chętnie angażują się w pomoc akcyjną, ale niezwykle ważne jest rozwijanie wolontariatu długoterminowego jako jednej z najbardziej deficytowych form działalności społecznej w Polsce– mówi Piotr Krygiel, zastępca dyrektora Narodowego Instytutu Wolności. – Chcemy to zmienić na trwałe, stąd decyzja o realizacji kampanii. Zależy nam, by jak najwięcej osób przekonało się, że wolontariat jest dla każdego, a pomaganie innym może być cennym życiowym doświadczeniem.

Scenariusz spotu został oparty na zderzeniu dwóch światów – tego wykreowanego na chwilę, podczas świąt, z tym, który dla potrzebujących i samotnych jest codziennością. W rolę wyjątkowego Mikołaja wcielił się aktor Eryk Lubos – wigilijny gość o wielkim sercu, który wyrywa bohaterów z bajki, by pokazać im jak naprawdę wygląda świat.

Koncepcja kampanii wychodzi poza utarte schematy, dlatego od razu nas ujęła– mówi Jan Zujewicz, kierownik Biura Komunikacji i Promocji NIW. – Zdajemy sobie sprawę, że reakcje mogą być różne. U jednych nasza reklama wywoła zaskoczenie, u innych – rozbawienie. Ale w ostatecznym rozrachunku chodzi o to, żeby skłonić odbiorców do długoterminowej pracy na rzecz dobra wspólnego.

 

Choć tematyka kampanii idealnie wpisuje się w gwiazdkową aurę, zdecydowaliśmy się pójść pod prąd i stworzyć spot, który sprawi, że iskierka świątecznej magii i chęci niesienia pomocy rozbłyśnie i pozostanie w widzach na dłużej– powiedział Marcin Kramek, Managing Partner agencji Twożywo. –Wiedzieliśmy, że kampania wspierająca Korpus Solidarności musi być czymś więcej niż tylko ładnym obrazkiem, bo tak naprawdę okres świątecznego pomagania to dopiero początek pięknej i niezwykłej drogi, jaką jest wolontariat w życiu codziennym.

Kampania została zrealizowana na zlecenie Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego przez agencję Twożywo. Odpowiadała ona za kreację i realizację kampanii oraz zakup mediów. Trzydziestosekundowy spot zrealizowany wraz z domem produkcyjnym Dobro, emitowany będzie w TV, radio, w kinach i w Internecie. Reżyserem spotu był Filip Bartczak. W ramach kampanii zostały również zrealizowane: sesja zdjęciowa, dwa spoty radiowe, komunikacja w mediach społecznościowych, kampania bannerowa oraz komunikacja w mediach tradycyjnych. Spot został zrealizowany w różnych wersjach czasowych.

Strona kampanijna to www.korpussolidarnosci.gov.pl/pomagaj

 

Comments

comments

146
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...