Rzeczywistość rozszerzona na miarę Złotych Spinaczy
6 grudnia w Hotelu Hilton w Warszawie odbyła się Uroczysta Gala wręczenia nagród w konkursie Złote Spinacze 2019. Wyłoniono zwycięzców w osiemnastu kategoriach głównych, trzech kategoriach specjalnych oraz trzynastu sektorowych. W tej ostatniej jedną z nagród – Brązowy Spinacz – otrzymał innowacyjny projekt kampanii rekrutacyjnej poprowadzonej w rozszerzonej rzeczywistości.
Twórcami zwycięskiego projektu są firma Capgemini, dla której stworzono rekrutacyjną aplikację oraz Agencja Kreatywno-Strategiczna Preria, główny partner w przygotowaniu oraz realizacji aplikacji i towarzyszącej jej kampanii.
Rzeczywistość rozszerzona, z ang. Augmented Reality, to innowacyjna technologia, idąca ramię w ramię z tzw. rzeczywistością wirtualną. Obecnie to jedne z najbardziej przyszłościowych technologii, które będę decydujące w kształtowaniu nowoczesnego świata. Nagrodzony projekt jest pierwszą w Polsce kampanią rekrutacyjną poprowadzoną właśnie w AR. – W ramach kolejnego zadania od Capgemini Polska przygotowaliśmy wspólnie z klientem kampanię rekrutacyjną oraz aplikację w rozszerzonej rzeczywistości – komentuje Renata Kawa, Dyrektor Zarządzająca w Agencji Preria – wraz z klientem, próbowaliśmy znaleźć rozwiązanie problemu, jakim jest niełatwy obecnie proces rekrutowania pracowników w nowoczesnych usługach wspólnych i IT. Wiedzieliśmy, że nowinki technologiczne żywo interesują kandydatów do pracy, ale wiedziała o tym również nasza konkurencja. Dlatego poszliśmy o krok dalej – wykorzystaliśmy nowe technologie, a konkretnie AR, czyli system łączący świat rzeczywisty z generowanym komputerowo, aby dotrzeć do tychże kandydatów – w efekcie – być może naszych pracowników. Ostatecznie kampania wygenerowała 7 razy większy spływ zgłoszeń i 2 razy więcej zatrudnień. Te liczby oraz nagroda, którą dziś odebraliśmy, świadczą o rosnącej roli innowacyjnych technologii, także w employer brandingu, a szczególnie w świecie branży IT.
Rzeczywistość AR istniejąca dzięki tej aplikacji łączy (jeszcze) odległe, bardzo innowacyjne rozwiązanie technologiczne i to, co (wciąż) bliskie i znane – przestrzeń miejską. Aby wejść do świata rozszerzonej rzeczywistości, wystarczy ściągnąć odpowiednią aplikację z Google Play lub AppStore i nakierować swój smartphone na odpowiednio zaprogramowany przez twórców marker, który przeniesie cyfrowe informacje i obiekty do fizycznej przestrzeni miejskiej. Kiedy więc użyjemy aplikacji i markera (warto sprawdzić tutaj: https://www.capgemini.com/pl-pl/marker/), w widocznej przed nami części miasta czy przestrzeni w ogóle, pojawią się wirtualne grafiki oraz quiz, w którym będzie można wziąć udział, aby sprawdzić, czy pasuje się do potencjalnego pracodawcy.
Jako narzędzia wspierające kampanie powstały m.in. reklamy outdoorowe, kampania online oraz film video, do obejrzenia tutaj: https://preria.eu/blog/2019/03/22/rozszerzamy-rzeczywistosc/
Kampania prowadzona była w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie, Katowicach i Opolu.