Zmierzch influencerów. Po raz pierwszy w badaniach tracą na wartości

Informacja Prasowa - 18.11.2019
74

Zmierzch influencerów. Po raz pierwszy w badaniach tracą na wartości - focus.pl

Wygląda na to, że kolejna internetowa bańka pęka. Popularni użytkownicy portali społecznościowych, którzy doradzają innym w co się ubierać, gdzie jadać, gdzie wypoczywać oraz z jakich kosmetyków korzystać tracą na wartości.

Na początku 2019 roku Instagram zapowiedział, że przetestuje funkcję ukrywania liczby polubień. Tłumaczy to tym by twórcy treści skupili się na ich jakości, a nie tylko w celu nabijania coraz większych statystyk. Dodajmy, że właśnie te liczby „lajków” są dla wpływowych osób w mediach społecznościowych wyznacznikiem statusu i rynkowej wartości. Pozwalają przekonać potencjalnych sponsorów i firmy partnerskie do współpracy, ułatwiają monetyzację profilu.

Według ekspertów z firmy InfluencerDB, której raport cytuje Mobile Marketer, komunikaty influencerów spotykają się z coraz mniejszą ilością odpowiedzi i reakcji internautów. Właściwie nigdy wcześniej nie było tak niskich wyników. Reakcje na posty, nazywane zaangażowaniem (czytanie, klikanie „lubię to”, udostępnianie innym), spadają we wszystkich branżach: od kosmetyków i mody, przez rekomendacje kulinarne czy życiowe porady. Jest jeszcze jeden interesujący wniosek z badania InfluencerDB: właściciele profili z 1000-5000 śledzących notowali wyższe wskaźniki ich zaangażowania niż ci, których licznik „followersów” przebijał 5 tysięcy.

Kilka danych z raportu:

  • wskaźnik zaangażowania fanów na profilach z ilością 1-5 tysięcy obserwujących – 8,8%
  • wskaźnik zaangażowania fanów na profilach z ilością 5-10 tysięcy obserwujących – 6,3%
  • wskaźnik zaangażowania fanów na profilach z ilością 10 tysięcy obserwujących – 3,6%
  • wskaźnik zaangażowania w sponsorowanych postach w 1. kwartale 2019 – 2,4%
  • wskaźnik zaangażowania w sponsorowanych postach w 1. kwartale 2016 – 4%
  • wskaźnik zaangażowania w niesponsorowanych postach w 1. kwartale 2019 – 1,9%
  • wskaźnik zaangażowania w niesponsorowanych postach w 1. kwartale 2016 – 4,5%
Przyczyną takich zmian, wedle autorów zestawienia, jest zalanie mediów społecznościowych sponsorowanymi treściami, a to przekłada się na zobojętnienie widzów. Czy to oznacza zbliżający się zupełny koniec branży influencerów? Niekoniecznie, choć jeśli właśnie teraz planujecie rzucić wszystko i skoczyć na głęboką wodę takiej kariery – może prześpijcie się jeszcze z tym pomysłem.
źródło: focus.pl 

Comments

comments

74
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...