Trash Challenge – wrocławska firma podnosi rękawiczkę

Informacja Prasowa - 02.10.2019
104

Trash Challenge – wrocławska firma podnosi rękawiczkę

W dobie kryzysu klimatycznego powstała inicjatywa społeczna, która jest nową wersją powszechnie znanego „sprzątania świata”. Zasady #trashchallenge są bardzo proste – wystarczy wziąć sprawy (dosłownie) w swoje ręce. Akcja zyskuje na popularności w całej Polsce i właśnie dołączyła do niej jedna z największych wrocławskich firm.

Historia Trash Challenge rozpoczęła się od wpisu na Facebooku. Jeden z użytkowników na swoim profilu umieścił dwie fotografie. Na jednej – dzikie składowisko śmieci, na drugiej, to samo miejsce, ale już wysprzątane. Zdjęcia zostały opatrzone podpisem: „Nowe wyzwanie dla was, znudzone nastolatki. Zróbcie zdjęcie miejsca, które potrzebuje sprzątania i pokażcie, co z nim zrobiliście”. Wyzwanie rzucone nastolatkom zaangażowało ludzi na całym świecie, w każdym wieku.

Wrocławska firma podnosi rękawiczkę

W akcję może włączyć się każdy, a sam udział w wyzwaniu jest bardzo prosty – wystarczy znaleźć wyjątkowo zaniedbany skrawek ziemi w swojej najbliższej okolicy np. park, skwer, dzikie wysypisko, a następnie go posprzątać. Jedyną obowiązującą zasadą jest zrobienie fotografii „przed” i „po”, aby pokazać efekty swojej pracy i tym samym zachęcić innych do podjęcia wyzwania. W sobotę, 28 września br. w akcję włączyła się wrocławska firma Ultimo.
Wierzymy, że tylko wspólna praca na rzecz naszej planety ma sens, a to wyzwanie pokazuje, że ludzie mogą jednoczyć się wokół ważnej idei. Ta unikalna inicjatywa niesie za sobą konkretne przesłanie – pokazuje, jak duże znaczenie mają zwykłe, drobne nawyki np. wyrzucenie papierka czy butelki do odpowiedniego kosza na śmieci– mówi Anna Woźniak, rzecznik prasowy Ultimo.

Czyste Stabłowice

Firma Ultimo posprzątała tereny zielone na Stabłowicach – w jednej z dzielnic miasta charakteryzującej się niską, mieszkalną zabudową. W akcji wzięli udział pracownicy firmy wraz ze swoimi rodzinami i dziećmi.
Zorganizowaliśmy rękawice, worki i specjalny kontener na śmieci.  W sumie przez kilka godzin sprzątania zebraliśmy cały kontener śmieci – mówi Anna Woźniak z Ultimo. – Zależy nam na zwiększaniu świadomości dotyczącej znaczenia działań społecznych. Dlatego działamy lokalnie, zaczynamy od siebie i swojego miasta. Dla nas wszystkich była to również bezpośrednia nauka tego, co człowiek robi otoczeniu i jaki ma na nie wpływ. Polecamy każdemu przeżyć i doświadczyć takiego sprzątania kawałka wspólnej przyrody wokół siebie – dodaje Anna Woźniak.
Ultimo nie spoczywa na laurach. Do wyzwania Trash Challenge namawia kolejne spółki z grupy B2Holding (akcjonariusza Ultimo), także te z innych krajów.
Chcąc działać na rzecz ochrony środowiska musimy myśleć nie tylko lokalnie, ale także globalnie. Właśnie dlatego rzucamy wyzwanie innym europejskim firmom wchodzącym w skład naszej grupy. Mamy nadzieję, że nasi koledzy z innych krajów podejmą rzucone im wyzwanie – dodaje Anna Woźniak z Ultimo.

Comments

comments

104
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...