LIDL wspiera równość płacową i przyznaje nagrodę „LIDL FAIR PAY”

Informacja Prasowa - 14.02.2019
235

LIDL wspiera równość płacową i przyznaje nagrodę „LIDL FAIR PAY”

LIDL WSPIERA RÓWNOŚĆ PŁACOWĄ i PRZYZNAJE NAGRODĘ „LIDL FAIR PAY”

Równe traktowanie pracowników, w tym równość w kwestii płac, powinno być priorytetem każdego pracodawcy. Określa to m.in. punkt 5 zapisany w Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Sieć Lidl przykłada dużą uwagę do równego traktowania swoich pracowników. Zwieńczeniem tych działań jest ustanowienie nagrody LIDL FAIR PAY, która zostanie pierwszy raz przyznana podczas XI edycji Poland & CEE Retail Summit. Partnerem nagrody jest firma Lidl Polska, natomiast Partnerem Merytorycznym firma Korn Ferry.

 Wysokość płac powinna być kształtowana w oparciu o merytoryczne kwestie takie jak: wykształcenie, doświadczenie czy umiejętności, a nie płeć. Kwestię te określają Cele Zrównoważonego Rozwoju ustanowione przez ONZ. To 17 punktów, które mają zostać osiągnięte przez kraje członkowski do 2030 roku. Cel 5. to wzmocnienie równości płci i pozycji kobiet oraz dziewcząt. Jednym z zadań zawartych w tym postulacie jest właśnie równość płacowa.

Społeczna odpowiedzialność biznesu Lidl Polska opiera się na 5 filarach, które tworzą następujące obszary: środowisko, społeczeństwo, asortyment, dostawcy i pracownicy. Lidl Polska od wielu lat realizuje politykę równego traktowania pracowników – niezależnie od płci – pensje są standardowo równe dla kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach. Chcąc zwrócić uwagę na kwestię równości płac i wyróżnić firmy, dla których zagadnienie to jest równie istotne Lidl Polska wraz z międzynarodową firmą doradczą Korn Ferry ustanowiły nagrodę LIDL FAIR PAY. Zostanie ona przyznana po raz pierwszy podczas XI edycji Poland & CEE Retail Summit producentowi z branży FMCG, którego polityka wynagrodzeniowa wyrównuje płace kobiet i mężczyzn zajmujących równorzędne stanowiska. Celem tej wyjątkowej nagrody, w tym obszarze, jest wyróżnienie, zachęcanie i motywowanie firm do stosowania jednakowej polityki płacowej.

W Lidl Polska angażujemy się w projekty dotyczące kwestii sprawiedliwego i transparentnego tratowania pracowników, gdyż jest to zgodne z celami ONZ. Temat ten jest nam szczególnie bliski, gdyż łączy 3 filary naszej społecznej odpowiedzialności biznesu – działania na rzecz społeczności globalnych i lokalnych oraz działania na rzecz pracowników i dostawców. Zwracamy uwagę na kompetencje oraz wiedzę, na wartość którą każdy pracownik wnosi. W zamian oferujemy natomiast atrakcyjną i jasną ścieżkę rozwoju, wysokie zarobki oraz stabilne zatrudnienie oparte na równości płac. W Lidlu aż 70 procent stanowisk menadżerskich piastowanych jest przez kobiety.” – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska

 Z naszej praktyki wiemy, że o ile temat równości wynagrodzeń za tę samą pracę, bez względu na płeć, jest już świadomie podejmowany przez wiele firm, to aktywna polityka wsparcia kobiet w ich drodze rozwoju i obejmowania kolejnych szczebli zawodowych nie jest powszechnie stosowana. Badania przeprowadzone przez Korn Ferry Institute we współpracy z Rockefeller Foundation jasno wskazują na konkretne korzyści finansowe dla firm, które świadomie dbają o właściwą proporcję pomiędzy kobietami i mężczyznami na wysokich stanowiskach. Dlatego też inicjatywa Lidla, by wspierać różnorodność, zasługuje na wyróżnienie – zaznacza Agnieszka Milewczyk, Dyrektor Zarządzający Korn Ferry.

W konkursie wezmą udział tylko te firmy z branży FMCG, które wynagradzają rynkowo oraz są zarejestrowane w Polsce. W szczególności zależy nam na udziale małych i średnich przedsiębiorstw. Przyjmowanie zgłoszeń odbędzie się między 29 stycznia a 22 lutego 2019 r., wyłonienie zwycięzcy nastąpi natomiast 22 marca 2019 r.

Nagroda zostanie przyznana podczas XI edycji Poland & CEE Retail Summit – spotkania polskiego sektora handlu i FMCG, które odbędzie się 3 kwietnia br. w Warszawie w Hilton Warsaw Hotel and Convention Centre.

Comments

comments

235
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...