Colin Kaepernick wystąpił w kampanii Nike, co naraziło brand na miliardowe straty finansowe

Redakcja PR - 06.09.2018
203

Marka Nike rozpoczęła kampanię z udziałem byłego zawodnika NFL Colina Kaepernicka. Internauci protestują.

Po tym jak sportowiec w 2016 r. w ramach protestu przeciw dyskryminacji czarnoskórych klęczał podczas hymnu, pociągając za sobą niektórych zawodników, część kibiców zarzuciła mu brak szacunku dla flagi. Wśród wielkich krytyków zawodnika pojawił się m.in. sam Donald Trump. Prezydent wezwał nawet do zwolnienia protestującego gracza z jego klubu.

Teraz zawodnik został ogłoszony twarzą najnowszej edycji kampanii „Just Do It”, która będzie nawiązywać do jego protestu. „Uwierz w coś, nawet jeśli oznacza to poświęcenie wszystkiego” – brzmi hasło na plakacie zapowiadającym kampanię.

Część internautów uważa, że rozpoczęcie przez markę współpracy z Kaepernickiem jest złym posunięciem. Grożą, że przestaną kupować produkty Nike i zwrócą się ku konkurencji. W Sieci pojawiło się też kilka filmów, w których autorzy spalili buty brandu.

Nike całą sytuację odczuło poważnie na giełdzie, gdzie we wtorek straciło 4 miliardy dolarów. Od czwartku firma nie notuje dodatkowych znaczących spadków.

 

 

Comments

comments

203
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...