Robert Lewandowski zainwestował w narzędzie Samurai Labs do wykrywania mowy nienawiści w sieci

Redakcja PR - 30.08.2018
180

Robert Lewandowski zainwestował w narzędzie Samurai Labs do wykrywania mowy nienawiści w sieci

Robert Lewandowski wspólnie z biznesmenem Dawidem Urbanem zainwestowali w polski startup Samurai Labs przygotowujący narzędzie do automatycznego wykrywania mowy nienawiści w internecie.

Narzędzie przygotowywane przez Samurai Labs ma automatycznie wykrywać i blokować wpisy w internecie zawierające mowę nienawiści i opisujące działania niezgodne z prawem (np. próby umówienia się z dzieckiem przez pedofila). Będzie też przesyłać informacje do moderatorów, którzy będą mogli blokować autorów takich treści.

Nie chcemy cenzurować internetu, każdy ma prawo do swoich poglądów czy wypowiedzi. W Internecie nie może być jednak miejsca dla przemocy, zwłaszcza względem dzieciaków. Zastanówmy się przez chwilę, czy często na ulicy spotykamy osoby, które wykrzykują do przechodniów „życzę Ci śmierci”? raczej nie… A w sieci takie wpisy to codzienność. Samurai ma właśnie przeciwdziałać tego typu zachowaniu, które w realnym świecie jest nieakceptowane. Dzięki naszemu rozwiązaniu będziemy mogli uchronić dzieci przed tego typu agresją – wyjaśnia Michał Wroczyński.

 

Prototyp Samurai Labs został przebadany przez Katedrę Informatyki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie we współpracy z ekspertem w zakresie cyberprzemocy z Kitami Institute of Technology w Japonii. Naukowcy porównali jego skuteczność w wykrywaniu przemocy w Internecie z pięcioma innymi, dostępnymi na rynku produktami. Rozwiązanie Samurai Labs już teraz wykrywa najwięcej przypadków przemocy (ponad 84 proc. czułości, ang. recall).

Wspólnym problemem dostępnych na rynku rozwiązań jest wysoki wskaźnik fałszywych alarmów. Średnio w czterech na pięć przypadków blokują one komunikat niesłusznie, podczas gdy Samurai, już na etapie prototypu, myli się czterokrotnie rzadziej, osiągając wskaźnik precyzji na poziomie ponad 80 proc. (ang. precision). Oznacza to, że na 5 przypadków myli się tylko raz, a to dopiero początek naszej drogi – tłumaczy Gniewosz Leliwa.

 

Comments

comments

180
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...