Aflofarm został ukarany przez UOKiK grzywną w wysokości 26 milionów złotych za wprowadzanie klientów w błąd

Redakcja PR - 28.11.2017
286

Aflofarm został ukarany przez UOKiK grzywną w wysokości prawie 26 milionów złotych za wprowadzanie klientów w błąd

Jak poinformował UOKiK, Aflofarm wprowadził klientów w błąd reklamując suplement diety RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior.

Chodzi dokładnie o spoty reklamowe emitowane w 2015 i 2016 roku. Zdaniem UOKiK producent w spotach sugerował, że produkty są lekami, a nie suplementami diet.

W celu dowiedzenia swoich racji UOKiK zlecił TNS badania, z których wynikło, że znaczna część ankietowanych uważała RenoPuren Zatoki za środek o właściwościach leczniczych. Na tej podstawie urząd uznał, że producent wprowadził klientów w błąd i narzucił na firmę Aflofarm Farmacja Polska, ponad 25,8 mln zł kary.

Suplementy diety nie leczą ani nie zapobiegają chorobom-są środkami spożywczymi, czyli żywnością. Zdaniem urzędu, suplementy RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior były prezentowane tak, aby sprawiały wrażenie, że mają właściwości lecznicze. Działo się tak za sprawą fabuły (np. w reklamach RenoPuren Zatoki Hot występowała aktorka, której dolegliwości związane z zatokami ustąpiły po spożyciu suplementu diety), scenografii (sugerującej, że bohaterka reklamy jest lekarzem), scenariusza reklamy (można było usłyszeć m.in. „Nie odwołujemy wizyt? – Nie, zatoki już w porządku, mam RenoPuren”, pojawiały się napisy „oczyszcza zatoki”, „podnosi odporność”, „zdrowe zatoki na długo”).- Podano w komunikacie UOKiK

Dodatkowo Aflofarm będzie zobowiązany, w momencie uprawomocnienia się wyroku do wyemitowania komunikatu, w którym poinformuje, że owe spoty wprowadzały klientów w błąd. Firma zapowiedziała odwołanie się od decyzji urzędu.

Comments

comments

286
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...