Influencer marketing w wersji Airbnb

Redakcja PR - 03.08.2017
208

Influencer marketing w wersji Airbnb

Działania brandu w dziedzinie influencer marketingu rozpoczęła Mariah Carey, wpisem z lipca 2015 roku, który dotyczył jej odpoczynku przed koncertem w Izraelu. To według szefa marketingu Airbnb zapoczątkowało ich kolaborację ze znanymi i cenionymi influencerami. Post sponsorowany gwiazdy, czyli zdjęcie na tarasie wynajętej posiadłości, otagowany i podpisany nazwą brandu zalajkowało wtedy około 49 tysięcy osób.

Po sukcesie akcji firma współpracowała jeszcze z wieloma innymi celebrytami, gdzie każde zdjęcie podobnie jak w przypadku Carey było otagowane i podpisane podziękowaniami dla Airbnb za wspaniały i luksusowy odpoczynek.

Influencer marketing Airbnb

Ich działania stoją w całkowitej kontrze do mikroinfluencerów. Stawiając na znane nazwiska są w stanie skutecznie generować świadomość marki wśród masowych odbiorców w liczbie 700 mln aktywnych użytkowników Instagrama. Dzięki współpracy z gwiazdami pokazują, że są w stanie dopasować się do ich luksusowego stylu życia stanowiąc realną konkurencję dla hoteli.

Jak Airbnb zyskuje na udziale w popularnych eventach?

Bardzo często sponsorowane wpisy Airbnb na Instagramie odnoszą się do popularnych imprez i wydarzeń kulturalnych czy sportowych. Łącząc się z tymi wydarzeniami są w stanie dobrze się wypromować. Doskonałym przykładem jest udostępnienie wartej 20 mln dolarów posiadłości piosenkarce Lady Gaga, na czas trwania finału Super Bowl, za co ta podziękowała umieszczając na swoim Instagramie stosownie podpisane zdjęcie.

Influencer marketing Airbnb

Podczas ostatniego festiwalu muzycznego Coachella, Airbnb zapewniło bezpłatne domy gwiazdom takim jak Drake, Martin Garrix czy Wiz Kalifa oraz ich towarzyszom, za co znów zostali wyróżnieni w kolejnych postach gwiazd.

Wyniki działań influencer marketingu marki Airbnb

W ciągu ostatnich dwóch lat, podczas których ukazało się 37 postów sponsorowanych, Instagram marki zyskał 18 mln lajków i ponad 500 tys. komentarzy. Całkowity zasięg ich instagramowych działań i akcji wynosi obecnie 966 mln. Porównując jednak ich działania z innymi markami, ilość postów sponsorowanych wypada marnie, jednak nadrabiają to nazwiskami, których te posty dotyczą. To zapewnia rozgłos ich kampaniom o wiele dalej niż sięga Instagram.

Źródło: Mediakix

Comments

comments

208
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...