Nadchodzą ciężkie czasy dla mediów komercyjnych. Nowy podatek zmniejszy wpływy z reklam

Redakcja PR - 27.07.2017
228

Nadchodzą ciężkie czasy dla mediów komercyjnych. Nowy podatek zmniejszy wpływy z reklam

Jak podaje maney.pl, Sejm w ostatnim czasie przyjął ustawę o nowelizacji podatku CIT, problem pojawia się w jednym artykule, który Ministerstwo Finansów chce jeszcze do niej dołączyć. Ten niewielki, wydawać by się mogło szczegół uderzy rykoszetem między innymi w media komercyjne.

Sama idea wydaje się być słuszna, bo artykuł ma za zadanie uszczelnić system podatkowy. W praktyce jednak ugodzi on w wiele firm świadczących usługi niematerialne. W uproszczeniu chodzi o to, że zostanie wprowadzone ograniczenie na poziomie pięciu procent zysków, które mogą nie ulec opodatkowaniu. Dotyczy to również reklam, które stanowią podstawę utrzymania mediów komercyjnych.

W prawdzie ministerstwo zapewnia, że nie będą limitowane koszty, które związane są bezpośrednio z przychodami – jednak w praktyce wygląda to tak, że reklama nigdy nie jest kosztem bezpośrednim dla reklamodawcy. Może to sprawić, że ilość reklam, np. w telewizji może spaść.

Jeżeli urząd skarbowy stwierdzi, że reklama daje przychód niebezpośredni dla firmy, ta będzie mogła użyć jedynie 5% przychodu na promocję swojego produktu. Może to spowodować wielki kryzys dla mediów komercyjnych. Taki obrót spraw utnie ich główne źródło dochodów. Sytuacja na rynku spowoduje większe szanse dla mediów publicznych, by znów wrócić na pozycje lidera. Zmniejszenie wpływu z reklam może również spowodować zniknięcie z anten mniejszych stacji komercyjnych.

Na podstawie money.pl 

Comments

comments

228
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...