Klienci kasyn – jak ich zachęcić do częstszych wizyt?

Redakcja PR - 21.02.2017
173

Wpis z bloga Freebee "Klienci kasyn – jak ich zachęcić do częstszych wizyt?"

Kasyna mają swoje sposoby na przyciąganie klientów i „przekształcanie” ich w tych lojalnych. Ten najbardziej nietypowy polega na odwoływaniu się do naszej wiary w przesądy… Co mamy na myśli?

Jak znaleźć rokującego gracza?

Po przekroczeniu progu kasyna klienci znajdują się pod czujnym okiem kamery. Ci, których zachowanie wskazuje, że będą stawiać więcej, wkrótce mogą spodziewać się, że ktoś z obsługi do nich podejdzie. Co ich zdradza? Ilość obstawianych pieniędzy, długość gry itp. Pracownicy kasyna proponują tym, którzy dobrze „rokują”, różne benefity albo udział w programie lojalnościowym. Słowem – zrobią wiele, aby zachęcić klienta to powrotu.

Choć może się wydawać, że lojalni klienci kasyn to osoby uzależnione od hazardu, w rzeczywistości niewielki procent bywalców jest uzależniony, jak twierdzą autorzy „Casino marketing, problem gamblers or loyal customers?”.

Co otrzymuje dobrze zapowiadający się gość kasyna?

W jaki sposób marketingowcy z kasyn skupiają się na pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów? Zazwyczaj ich działania ograniczają się do oferowania niższych cen za pokój hotelowy czy voucherów na przekąski lub napoje. A niektóre z nich zapewniają całkowicie darmowy alkohol. Ale to na dobry początek. Potem pojawiają się opcje takie jak przejazd limuzyną do centrum handlowego lub na lotnisko, darmowa usługa concierge’a, a nawet… zapewnienie osoby do towarzystwa w trakcie pobytu w kasynie.

Kiedy rynek się nasyca, wchodzi się na kolejny szczebel – angażowania klientów. Tutaj niezbędny może okazać się wielopoziomowy program lojalnościowy. W ramach korzyści bywalcy kasyn, biorący udział w programie, mogą znaleźć posiłki, pobyt w luksusowym apartamencie, willi itd… Lojalni klienci kasyn biorą udział również w turniejach karcianych czy golfowych. I to wszystko oczywiście za darmo. To jednak tylko kilka z licznych możliwości… Tam, gdzie w grę wchodzą duże pieniądze, wyobraźnia wydaje się nieograniczona.

Dodatkowe, drobne usługi czy uczestnictwo w programie lojalnościowym to tylko dwa elementy, jakie odgrywają kluczową rolę w zatrzymywaniu klientów kasyn. Kolejnym jest Feng shui… Co ciekawe, znajduje ono zastosowanie nie tylko w azjatyckim Makau, ale także w innych stolicach hazardu na całym świecie. Sztuka ta wychodzi więc daleko poza granice swoich narodzin.

Feng shui przyciąga klientów do kasyn?

Feng shui to starożytna chińska sztuka aranżacji wnętrz, która ma na celu zapewnienie przepływu pozytywnej energii. Dzięki stosowaniu jej można osiągnąć powodzenie na licznych płaszczyznach życiowych. Wierzy się w nią na wielu szerokościach geograficznych, nie tylko w Azji, skąd pochodzi.

Stąd kasyna w Las Vegas mają niezwykle zachęcające wnętrza, np. z fontannami. Woda według Feng shui symbolizuje bowiem bogactwo…

MGM Grand Casino w Las Vegas usunęło ogromną paszczę lwa, przez którą wchodziło się do środka. Dlaczego? Chińscy klienci, powołując się na Feng shui, obwiniali ją za swoje niepowodzenia w grze, za przynoszenie nieszczęścia… I dlatego albo omijali kasyno szerokim łukiem, albo wchodzili do niego tylnymi drzwiami.

Feng shui nie tylko przyciąga klientów do kasyn, to także dzięki niemu obstawiają więcej i chętniej, bo wierzą, że stosowanie go przyniesie im szczęście. Istnieje jednak także druga strona medalu – to właśnie Feng shui – najbardziej z poruszanych tu elementów budowania angażowania klientów – wpływa na uzależnienie od hazardu, zdaniem autorów wcześniej już wspomnianego artykułu.

Jak wyglądają przykładowe przesądy w kasynach?

Powszechne przekonanie głosi, że Chińczycy są niezwykle przesądnym narodem. Ich ulubioną liczbą jest 8, ponieważ w języku mandaryńskim „osiem” oznacza „dobrobyt”. Nie znoszą natomiast liczby 4, ponieważ oznacza umieranie. W naszej kulturze z kolei, jak dobrze wiemy, pechowa liczba to 13. Dlatego niemal żadne kasyno w Las Vegas nie ma trzynastego piętra!

Jeśli Chińczykom powodzi się w grze, nie mogą myć dłoni, aby nie zmyć powodzenia. I na odwrót – jeśli gra idzie im źle, powinni jak najszybciej udać się do łazienki. Wierzą też, że ubranie w kolorze czerwonym przyniesie im szczęście podczas gry. 

W kasynach na całym świecie wierzy się w szczęście nowicjusza. Zazwyczaj wygrywa, dzięki czemu wraca do kasyna, aby tym razem zostawić w nim pieniądze…

By zapewnić sobie powodzenie, najlepiej unikać otarcia się o ramiona osoby, która właśnie z kasyna wyszła, a nuż może przenieść na nas swojego pecha…

Każda gra ma również specyficzne dla siebie rytuały. Jeśli grasz w pokera i wcale Ci nie idzie, zmiana miejsca przyniesie Ci szczęście. Z kolei jeśli grasz w blackjacka, licz karty w myślach, kiedy krupier je rozdaje. W grach losowych natomiast powodzenie zapewni całowanie kostki albo dmuchanie w nią.

*

Jak widać – kasyna stosują wiele metod, aby przyciągnąć do siebie klientów. O tym, jak to robią inne biznesy – będziemy pisać w kolejnych postach na blogu Freebee.

Comments

comments

173
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...