Dominacja skoków narciarskich w telewizji

Informacja Prasowa - 27.01.2017
281

Dominacja skoków narciarskich w telewizji - oglądalność o wiele wieksza niż w ubiegłym roku

Ostatnie konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich rozgrywane w Polsce cieszyły się dużą popularnością w telewizji. Łącznie transmisje na żywo na 3 kanałach obejrzało średnio prawie 4 mln widzów wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Zawody rozgrywane w tym roku w Wiśle i Zakopanem były zdecydowanie chętniej oglądane niż te z 2016. Największą widownię podczas wszystkich konkursów zgromadziło TVP 1.

Konkursy Pucharu Świata w Wiśle i Zakopanem w czasie rzeczywistym transmitowały TVP 1 oraz TVP Sport i Eurosport. Najwięcej widzów gromadziło TVP 1 – średnio 5,9 mln, podczas gdy Eurosport wybrało nieco ponad 600 tys., a TVP Sport niecałe 290 tys.

Zawody w Wiśle na skoczni im. Adama Małysza przyciągnęły do TVP 1 średnio ponad 5,5 mln osób, co stanowi 78% więcej widowni niż podczas tych samych zawodów w 2016 roku. Udział antenowy jaki zanotowały rozgrywki w tym czasie to prawie 40% w grupie ogólnej 4+, rok wcześniej jednego dnia (drugi dzień zawodów w Wiśle został odwołany) SHR wyniósł 19,86%.

Tegoroczne zawody w Wiśle obejrzało ponad 2,5 mln więcej widzów niż te rozegrane w poprzednim sezonie. Wzrost oglądalności widoczny jest zarówno w przypadku TVP1 jak i kanałów tematycznych. Jednak nie należy zapominać, że jedyny konkurs rozegrany w Wiśle w 2016 roku odbył się w piątek, co mogło wpłynąć na jego mniejszą oglądalność  – mówi Marcin Hajdenrajch, Senior Media Planner/Buyer z domu mediowego Codemedia.

Sukcesy naszych skoczków w Wiśle oraz w poprzednich konkursach Pucharu Świata w sezonie 2016/2017 przyczyniły się do wzrostu zainteresowania zmaganiami w Zakopanem. Sobotni konkurs drużynowy tylko w TVP 1 oglądało średnio ponad 5,8 mln widzów (SHR 43,88%). To o około 1,3 mln więcej niż w 2016 roku. Drugi dzień zawodów przyciągnął do tego kanału średnio prawie 6,8 mln osób (SHR 45,78%).

Zajęcie drugiego miejsca przez reprezentację Polski w drużynowym konkursie skoków narciarskich przyczyniło się do zwiększenia apetytu fanów tej dyscypliny na indywidualne sukcesy kolejnego dnia zmagań na zmodernizowanym obiekcie w Zakopanem. Widownia sobotniego konkursu była wyższa o 30%, a niedzielnego o 40% w porównaniu do zeszłorocznych zawodów, które również były rozgrywane w drugiej połowie stycznia. Natomiast średni łączny udział w TVP1, TVP Sport oraz Eurosport wyniósł 18,99% – mówi Marcin Hajdenrajch, Senior Media Planner/Buyer, Codemedia.

Jeśli chodzi o stacje tematyczne to zdecydowanie chętniej wybierany był Eurosport, który gromadził średnio ponad dwukrotnie większą widownię niż TVP Sport. Co ciekawe, indywidualny konkurs w Zakopanem, w którym triumfował Kamil Stoch, miał w Eurosporcie mniejszą widownię niż pozostałe zawody rozgrywane na polskich skoczniach w tym sezonie – średnio niecałe 448 tys. widzów.

Zobacz też:

Niedzielny konkurs skoków narciarskich w Zakopanem przyciągnął prawie 6,8 mln widzów

Comments

comments

281
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...