SucharBot od Suchara Codziennego – 15 tysięcy użytkowników w 4 dni! [CASE STUDY]

Redakcja PR - 05.10.2016
4

SuchatBot na Messengerze - nowy projekt Suchara Codziennego

Ekipa jednej z najbardziej angażujących polskich marek w polskim internecie – Suchara Codziennego – odpaliła niedawno nowy projekt – SucharBot. Efekty? 15 tysięcy użytkowników w 4 dni. O takich zasięgach komercyjne produkty mogą często tylko pomarzyć. 

Zasięgi marki Suchar Codzenny

Zasięgi marki Suchar Codzienny

Co to jest chatbot?

Chatboty są oprogramowaniem, które ma na celu automatyzację konkretnych zadań. Służą prowadzeniu spersonalizowanej i interaktywnej komunikacji z użytkownikami, działając w obrębie komunikatorów. Dostępne są na różnych platformach, tj. WeChat, Telegram, Kik, Slack czy ostatnio fejsbukowy Messenger. Rafał Myśliński, jeden z twórców Suchara Codziennego, w rozmowie z redakcją publicrelations.pl przyznaje że pomysł na SucharBota podsunęła znajoma.

Do zalet chatbootów należą przede wszystkim:

  • Dostęp – obecnie internauci częściej korzystają z komunikatorów mobilnych niż z platform mediów społecznościowych
  • Łatwość wejścia – chatbota można zaprojektować bez kodowania, korzystając z darmowych serwisów do tworzenia chatbotów
  • Prostota korzystania – intuicyjne przyciski i komendy
  • Content Push – chatbot daje możliwość wysyłania wiadomości do użytkowników raz na 24 h; (Messenger)

SucharBot – co to jest? 

SucharBot od Suchara Codziennego został zaprojektowany na Messengera. Obecnie SucharBot wysyła użytkownikom 5 sucharów dziennie oraz odpowiada na kilka prostych komend (głównie reakcje na wulgaryzmy oraz komendy dotyczące wewnętrznego „menu”).

W przyszłości ma być kanałem dystrybucji treści humorystycznych w modelu – Suchar on Demand. Dla przykładu: po wpisaniu w polu tekstowym “kotki”, SucharBot będzie wysyłał suchary/memy/GIFy/wideo związane z kotami.

– Suchar on Demend ruszy, gdy tylko będziemy po aktualizacji Messengera, która umożliwi podpinanie stron www, aby można je było przeglądać wewnątrz Messengera  – zdradza nam Rafał z ekipy Suchara Codziennego. – Mamy też pomysły jak wykorzystać SucharBota nie tylko do wysyłania sucharów, ale np. do grania w gry logiczne. Nasi użytkownicy na to czekają i już narzekają, że wysyłamy jedynie 5 sucharów dziennie – dodaje.

Aby sprawdzić SucharBota i zacząć przygodę z Suchą Inteligencją należy wykonać jeden z poniższych kroków:

  • Kliknąć – m.me/sucharcodzienny
  • Na Messengerze – znaleźć Suchar Codzienny i „Rozpocząć” konwersację
  • Na Desktopie – wysłać wiadomość „hej” przez fanpage Suchar Codzienny

Jeden z twórców Suchara Codziennego powiedział naszemu portalowi, że prace nad projektem zajęły ponad miesiąc.

Najwięcej czasu poświęciliśmy na logikę bota, czyli co po kolei ma się pojawiać, gdy użytkownik wykona poszczególną akcję. Samo stworzenie bota nie było tak trudne – skorzystaliśmy z darmowego narzędzia Chatfuel, które pozwala zaprojektować bota bez programowania. W bieżące prace były zaangażowane łącznie cztery osoby – UX desinger Paulina Barlik oraz ekipa Suchara Codziennego w składzie: Rafał Myśliński, Kamil Natil i Arkadiusz Draszczyk – opowiada.

Promocja SucharBota – od 1 tys. do 15 tys. użytkowników

SucharBot został uruchomiony na początku września 2016. Po trzech tygodniach testów twórcy rozpoczęli akcję promocyjną. Zostały do tego wykorzystane cztery kanały Suchara Codziennego: Instagram, InstaStories, Facebook i Snapchat. Na Instagramie oraz Facebooku opublikowano po jednym poście. Na InstaStories i Snapchacie stworzono krótkie historie składające się z kilku grafik i wideo. Aby dokładnie sprawdzić konwersję z poszczególnych platform, każdy post został opublikowany pojedynczo, w krótkich odstępach czasowych.

Wyniki tej krótkiej akcji promocyjnej są według twórców zadowalające. SucharBota dodało 14 tysięcy nowych użytkowników. Najlepszą konwersję miał Snapchat. Drugi w kwestii skuteczności był Instagram, następnie InstaStories i na końcu Facebook.

Dziwić może wyjątkowo niska skuteczność posta na Facebooku. Aby dodać SucharBota z poziomu fanpage’a Suchara Codziennego na Facebooku wystarczyło tylko kliknąć w link umieszczony w treści posta.  Natomiast w przypadku Snapchata – zamknąć aplikację, otworzyć FB Messengera, ręcznie wyszukać użytkownika „Suchar Codzienny” i rozpocząć z nim konwersację.

ramkawyniki-1475081735-46

Do promocji SucharBota wykorzystano kilka rodzajów kontentu:

Test – zmiana Cover Photo na Facebooku

Nowe Cover Photo informujące o SucharBotcie zostało dodane na 12 dni przed akcją promocyjną. W tym czasie SucharBota dodało 1000 osób.

cover-1475146417-8

Instagram

  • Rodzaj posta: video instruktażowe
  • Zasięg: 125 tysięcy
  • Osoby, które dodały SucharBota: 5000
  • Konwersja: 4%

Instagram Stories

  • Rodzaj posta: grafika + video instruktażowe
  • Zasięg: 100 tysięcy
  • Osoby, które dodały SucharBota: 2200
  • Konwersja: 2,2%

Facebook

  • Rodzaj posta: GIF + informacja
  • Zasięg: 360 tysięcy
  • Osoby, które dodały SucharBota: 700
  • Konwersja: 0,002%

Snapchat

  • Rodzaj posta: video instruktażowe
  • Zasięg: 50 tysięcy
  • Osoby, które dodały SucharBota: 6000
  • Konwersja: 12%

Czy tak duże zasięgi ekipa Suchara Codziennego przekuje w sukces komercyjny? Suchar Codzienny ujawnił, że pierwszą akcję z marką planują jeszcze październiku.

Chatboty będą bardzo dobrymi kanałami sprzedażowymi. Mam przeczucie, że będą miały dużo większą konwersję od wszystkich platform społecznościowych – tłumaczy jeden z członków ekipy.

Będziemy na bieżąco śledzili rozwój marki Suchar Codzienny i czekamy na pierwszą współpracę komercyjną na szeroką skalę.

Comments

comments

4
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...