30 serwis lokalny „Wyborczej” -Koszalin.wyborcza.pl

Informacja Prasowa - 01.06.2021
86

30 serwis lokalny „Wyborczej” -Koszalin.wyborcza.pl

30 serwis lokalny „Wyborczej” –Koszalin.wyborcza.pl

2 czerwca 2021 r. mieszkańcy wybrzeża środkowego zyskają nowe, kompetentne źródło informacji – tego dnia ruszy nowy serwis internetowy Koszalin.wyborcza.pl. Po otwarciu redakcji w Wałbrzychu i Zakopanem Wyborcza.pl melduje się w kolejnym mieście – w Koszalinie. 30. serwis internetowy „Gazety Wyborczej” będą tworzyć Bogdan Stech i Magda Omilianowicz, wspierani przez szczeciński zespół dziennika. 

Koszalińskie sprawy zawsze były obecne na łamach „Wyborczej”. W latach 90. „Gazeta Wyborcza” miała tam stacjonarną redakcję. Od kilku lat w piątkowych wydaniach „Tygodnika Szczecin”, dostępnego na całym Pomorzu Zachodnim z „Wyborczą”, cyklicznie ukazują się tematyczne strony „Wieści z Koszalina”.

To zainteresowanie ma swoje uzasadnienie. Koszalin to największa miejscowość między Szczecinem a Trójmiastem i druga największa na Pomorzu Zachodnim. To centrum, ku któremu w naturalny sposób ciąży wschodnia część województwa. Ważny ośrodek przemysłowy – z firmami m.in. w koszalińskiej strefie ekonomicznej, akademicki (trzy uczelnie) i kulturalny (z własnym teatrem, filharmonią, muzeum). To także rejon turystyczny, który – zwłaszcza latem – obsługuje liczony w milionach noclegów ruch na środkowej części bałtyckiego wybrzeża między Kołobrzegiem a Darłowem.

– Inauguracja koszalińskiego serwisu „Wyborczej” jest szczególna także z innego ważnego powodu: to już 30. serwis lokalny „Wyborczej” i 3. uruchomiony w tym roku – po wałbrzyskim i zakopiańskim. Nie ma innego dziennika w Polsce, który ma tak rozbudowaną sieć – wyjaśnia Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Wyborczej”, szef redakcji lokalnych.– O czym będziemy pisać w tym mieście? O dziejących się zmianach, o inwestycjach, komunikacji, kulturze, także o lokalnej polityce. W sezonie letnim na Koszalin.wyborcza.pl będziemy dodatkowo stawiać na ciekawe i przydatne informacje dla turystów wypoczywających nad morzem.

Przygotowywaniem tekstów do serwisu Koszalin.wyborcza.pl zajmie się przede wszystkim Bogdan Stech. Z prasą związany jest nieprzerwanie od 1998 r. Pracował m.in. w „Głosie Pomorza” i „Głosie Koszalińskim”. Uruchamiał i nadzorował lokalne serwisy internetowe tych dzienników. Początkowo był dziennikarzem, a następnie redaktorem online i zastępcą redaktora naczelnego do spraw online. Był też szefem tygodnika „Moje Miasto Szczecin”. Jako redaktor pracował również dla portalu purepc.pl, a ostatnio w koszalińskim oddziale „Super Expressu”. Najchętniej zajmuje się tematyką miejską, społeczną, historią i wojskowością. Jest autorem trzech książek o wojnie w Wietnamie.

Z serwisem będzie współpracować także Magda Omilianowicz – dziennikarka, autorka setek artykułów oraz 15 książek reporterskich i podróżniczych. Pisała m.in. dla „Głosu Koszalińskiego”, „Miliardera”, „Polityki”, prasy kobiecej, nowojorskiego „Kuriera Plus” i holenderskiego „Reve”. Także dla podroze.gazeta.pl. Od pół roku jest naczelną miesięcznika „Dialog ART” działającego przy Teatrze „Dialog” w Koszalinie. Zrealizowała kilka reportaży telewizyjnych. W 2017 r. prezydent Koszalina uhonorował ją Nagrodą Prezydenta w dziedzinie kultury.

Serwis Koszalin.wyborcza.pl będzie wspierany przez szczecińską redakcję „Gazety Wyborczej”, którą kieruje Jerzy Połowniak.

Inauguracji nowego serwisu „Wyborczej” towarzyszy rozbudowana akcja promocyjna. Od 2 do 8 czerwca potrwa tygodniowy cykl publikacji we wszystkich sekcjach i magazynach dziennika, począwszy od działu krajowego, przez gospodarkę i kulturę, po „Wysokie Obcasy”, „Wolną Sobotę”, „Duży Format” i „Ale Historię”. Pozwoli on poznać miasto i jego mieszkańców. Na łamach „Wyborczej” pojawią się artykuły związane z Koszalinem i wybrzeżem środkowym, m.in. o nowym koszalińskim amfiteatrze, który jest lepszy od tego w Opolu i w Sopocie; o tym, co o zostało z planów budowy polskiego Dubaju, czyli Beach City w Mielnie; o siedmiu miejscach wartych odwiedzenia, oddalonych o trzy kwadranse jazdy od Koszalina oraz o Eryku Pomorskim z Darłowa, królu Szwecji, Danii i Norwegii, który skończył jako pirat.

Kampania serwisu Koszalin.wyborcza.pl obejmie reklamy w radiu i internecie (w tym w mediach społecznościowych), a także działania niestandardowe i autopromocję na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika oraz na profilach dziennika m.in. na Facebooku i Instagramie. Działania przygotował zespół promocji „Gazety Wyborczej”.

Oprócz tego w środę, 2 czerwca 2021 r. większość mieszkańców Koszalin znajdzie w skrzynkach pocztowych specjalne papierowe wydanie „Wyborczej”, w którym redakcja przedstawi nowy serwis Koszalin.wyborcza.pl. Dodatek będzie także dołączony do szczecińskiego wydania „Wyborczej”.

Comments

comments

86
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...