18 lat Fundacji E.ON w Polsce

Informacja Prasowa - 06.12.2023
201

Założona w 2005 roku Fundacja E.ON w Polsce właśnie osiągnęła „pełnoletność”

Mimo to wciąż poszukuje nowych możliwości skutecznej pomocy potrzebującym. Prowadzi działania charytatywne, edukacyjne i prozdrowotne głównie na terenie Warszawy. Aby skutecznie realizować swoje cele, współpracuje z organizacjami miejskimi i pozarządowymi.

Już pierwsze programy Fundacji E.ON w Polsce opierały się na analizie potrzeb społeczności z najbliższego sąsiedztwa. Jeden z nich, „Oświecona Warszawa”, powstał w odpowiedzi na raport „Warszawska Mapa Bezpieczeństwa” przygotowany przez Komendę Policji i Urząd Miasta. Wskazał on, że oświetlenie jest jednym z najważniejszych czynników, jakie wpływają na poczucie bezpieczeństwa. W badaniu opinii publicznej aż 85% mieszkańców stolicy stwierdziło, że czułoby się pewniej w miejscach gdzie są latarnie. Dlatego Fundacja w 10 lokalizacjach stolicy zamontowała 100 latarni.

Sport i edukacja

Od początku działalności Fundacji E.ON w Polsce ważnym obszarem jest wsparcie rozwoju dzieci i młodzieży oraz wyrównywanie ich szans. Prowadzone przez wiele lat projekty cieszą się dużym zainteresowaniem, o czym świadczą konkretne dane. Jedną z takich inicjatyw był program „Orliki”. W jego ramach nieprzerwanie przez 7 lat około pół setki uzdolnionych piłkarzy z najuboższych rodzin otrzymywało co roku wsparcie w postaci sprzętu sportowego i dofinansowania do wyjazdów wakacyjnych.

Fundacja z sukcesem realizuje również programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży dotyczące bezpiecznego i efektywnego korzystania z energii. Z pomysłem debiutanckiej inicjatywy „Bezpieczna energia”, która trwała aż do 2012 roku, wyszli pracownicy pogotowia technicznego. Podczas pierwszej edycji projektu, w roku szkolnym 2005/2006, Fundacja przeprowadziła ponad 340 lekcji na temat bezpiecznego korzystania z elektryczności w około 100 warszawskich szkołach podstawowych. Projekt cieszył się doskonałymi opiniami, czego dowodem była nie tylko jego popularność, ale także nagrody tj. Złoty OTIS 2009, nominacje w konkursie „Złote spinacze 2008” czy „SABRE 2008”.

W kolejnych latach Fundacja opracowywała i realizowała nowe działania edukacyjne. W pięciu edycjach programu „Power Box”, prowadzonego we współpracy z Centrum Nauki Kopernik, wzięli udział nauczyciele z ok. 450 szkół. Natomiast w 250 warsztatach „Liczę się z energią”, które współtworzyła Krajowa Agencja Poszanowania Energii, wzięło udział łącznie ok. 4900 uczniów i nauczycieli.

Zaangażowani w pomoc

Znaczącym obszarem działań Fundacji jest pomoc potrzebującym.

Historia naszego zaangażowania społecznego zaczyna się w roku 2009 – mówi Joanna Kępczyńska, członkini Zarządu Fundacji E.ON w Polsce, od lat promująca ideę wolontariatu pracowniczego. – Wówczas wraz z Centrum Wolontariatu zorganizowaliśmy pierwszą akcję. Odnowiliśmy pomieszczenia Domu Samotnej Matki na ul. Szymanowskiego i właściwie powołaliśmy Program Companius, w którym to pracownicy spółek z Grupy E.ON zgłaszali projekty na dofinansowanie ważnej z ich perspektywy inicjatywy.

W 2020 roku, w związku z pandemią COVID-19, działania wolontariackie zostały dostosowane do bieżących potrzeb. Skoncentrowały się m.in. na wsparciu szpitali, fundacji oraz dostarczaniu pomocy dla seniorów i osób potrzebujących. Dziś Fundacja E.ON w Polsce aktywnie reaguje na bieżące wydarzenia, jak choćby wojna w Ukrainie czy klęski żywiołowe. Przekazuje na rzecz poszkodowanych środki finansowe i organizuje zbiórki rzeczowe.

Klimat na wsparcie i opiekę

W czasach, gdy kwestie środowiskowe i zmiany klimatu stają się coraz bardziej istotne, Fundacja E.ON w Polsce planuje stopniowo rozwijać działania w tych obszarach. Nie zapomina jednak o ciągłym wsparciu dla tych, którzy tego potrzebują. Jej opieką obejmowani są podopieczni takich instytucji, jak Powiślańska Fundacja Społeczna, Stowarzyszenie Serduszko dla Dzieci czy Ośrodek Wsparcia dla Kobiet z Dziećmi i Kobiet w Ciąży „Etezja”. Wolontariusze Fundacji organizują dla nich okolicznościowe wydarzenia, przygotowują wyprawki szkolne i pomagają im zmagać się z codziennymi wyzwaniami.

Comments

comments

201
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...