Samsung na nowo definiuje doświadczenia konsumentów na targach IFA 2016

Informacja Prasowa - 02.09.2016
142

Samsung przedstawił nowe urządzenia i ogłosił nawiązanie nowych partnerstw

Podczas targów IFA 2016 w Berlinie firma Samsung Electronics przedstawiła, w jaki sposób na nowo definiuje doświadczenia konsumentów. Zaprezentowano gamę nowych urządzeń oraz ogłoszono nawiązanie nowych partnerstw na europejskim rynku urządzeń AGD, monitorów, telewizorów oraz domowej rozrywki.

Podczas IFA 2016 naszym priorytetem jest pokazanie europejskim klientom i partnerom w jaki sposób cały czas na nowo definiujemy doświadczenia użytkowników urządzeń Samsung. Dotyczy to wszystkich naszych klientów i partnerów, we wszystkich liniach produktowych, od telewizorów i domowych rozwiązań audio po urządzenia AGD. Każdy produkt firmy Samsung, jest efektem determinacji w dążeniu do wzbogacania codziennego życia użytkowników za pomocą innowacyjnych technologii, w oparciu o głębokie zrozumienie prawdziwych potrzeb – stwierdził David Lowes, Chief Marketing Officer w Samsung Electronics Europe.

Zaangażowanie w potencjał europejski

W trakcie konferencji prasowej, firma Samsung ponownie podkreśliła swoje zaangażowanie w Europie co przejawia się m.in. zatrudnieniem 14 000 osób w 34 krajach. Przychody firmy w II kwartale wzrosły o 5 procent r/r. Obecnie 7 na 10 europejskich gospodarstw domowych posiada telefon Samsung, a 1 na 3 rodziny korzysta z telewizorów Samsung. Dlatego firma uznała, iż jest to najlepszy moment, aby jeszcze bardziej zainwestować w europejski potencjał.

Zgodnie ze swoimi zobowiązaniami, firma Samsung ogłosiła nową współpracę z MakerBot – globalnym liderem druku 3D – który wyposaży szkoły, uczelnie i muzea na pięciu rynkach europejskich w drukarki przestrzenne, a także przeszkoli nauczycieli i uczniów oraz studentów w korzystaniu z tej technologii. Na świecie jest obecnie używanych ponad 100 000 drukarek MakerBot. MakerBot to największa światowa organizacja w dziedzinie druku przestrzennego, a drukarki 3D dają uczniom i studentom ogromne możliwości realizowania swojej kreatywności. Dodatkowo Samsung ogłosił, iż w ramach wielkiej koalicji Komisji Europejskiej na rzecz miejsc pracy w sektorze cyfrowym, dąży do zapewnienia wsparcia 400 000 młodym ludziom do końca 2016 r. – trzy lata przed planowanym terminem.

Przyszłość telewizji: ponownie zdefiniowana przez Quantum Dot

Podczas targów IFA 2016 firma Samsung ogłosiła zwiększenie swojego zaangażowania w ramach technologii wyświetlania Quantum Dot. Zaprezentowano także nowy 88-calowy model telewizora KS9800, który m.in. właśnie dzięki kropce kwantowej, oferuje najlepsze parametry obrazu i kontrastu, a także, podobnie jak pozostałe telewizory Samsung SUHD, dysponuje paletą ponad miliarda barw.

Firma Samsung oferuje obecnie największą gamę telewizorów SUHD w Europie. Urządzenia te są dostępne w aż 19 rozmiarach od 43” do 88” i wykorzystują nieograniczoną elastyczność technologii kropki kwantowej pod względem wielkości ekranu oraz definicji kolorów. Ponadto Samsung zaprezentował pierwsze na świecie zakrzywione monitory dla graczy Qantum Dot: nowy CF791 z 34” ultra szerokim ekranem QHD oraz zachwycający CFG70 – pierwszy zakrzywiony monitor z czasem reakcji obrazu 1ms oraz odświeżaniem do 144 Hz.

Jak wspomniał występujący gościnnie Jason Hartlove, prezes Nanosys, Samsung jest również jedyną firmą oferującą użytkownikom telewizory wyposażone w technologię kropek kwantowych, które powstały w sposób ekologiczny i nie zawierają szkodliwego dla zdrowia kadmu. Hartlove zaznaczył także, że Quantum Dot to jeden z najpowszechniej występujących, stabilnych i niezawodnych materiałów wykorzystywanych w tworzeniu wyświetlaczy. Technologia ta pozwala na zapewnienie nie tylko niesamowitej  jakości obrazu, ale i imponującej żywotności ekranów. Przekonanie firmy Samsung o niezawodności urządzeń wykorzystujących kropki kwantowe zaowocowało wprowadzeniem nowej, specjalnej oferty. Telewizory Samsung SUHD objęte będą bowiem aż 10-letnią gwarancją na wypadek wypalenia wyświetlacza, zapewniając widzom idealny obraz i niczym niezakłócone wrażenia wizualne.

Na konferencji prasowej Won Jin Lee, Executive Vice President of the Visual Display Business w Samsung Electronics, zaprezentował platformę treściową Samsung Smart Hub oraz ogłosił zawarcie nowej współpracy w zakresie treści premium HDR, która pomoże wykorzystać pełen potencjał telewizorów SUHD Quantum Dot. Obejmuje to plany rozszerzenia na Stany Zjednoczone i Europę usługi Samsung TV Plus, która okazała się bardzo popularna w Korei Południowej.

Pamiętając o tym, że rozrywka wideo oznacza zachwycające treści oraz wyjątkową jakość obrazu, firma Samsung ogłosiła wzmocnienie współpracy z partnerami globalnymi takimi jak Amazon czy Netflix. Szczególnie Netflix rozwija zakres treści HDR dla klientów europejskich, z filmami i serialami takimi jak Marco Polo, The Do-Over czy The Ridiculous Six. Partnerzy europejscy, w tym RTVE i Insight TV będą również oferować treści HDR w drugiej połowie 2016 r.

Firma Samsung przedstawiła również funkcje Samsung Smart Remote – rozwiązanie to pozwala użytkownikom na proste nawigowanie pomiędzy wszystkimi podłączonymi urządzeniami za pomocą jednego pilota. Smart Remote automatycznie wykrywa wszystkie urządzenia zewnętrzne podłączone do telewizora, dzięki czemu użytkownicy mogą łatwo wybierać urządzenia i korzystać z nich bez konieczności posiadania wielu pilotów.

Na koniec Samsung podkreślił swoją silną pozycję w zakresie produkcji urządzeń audio w Europie. Targi były doskonałą okazją do zaprezentowania cieszących się dużym zainteresowaniem rozwiązań: m.in. Samsung Wireless Audio 360  czy innowacyjny soundbar HW-K950 z technologią Dolby Atmos. Rozwiązanie to zapewnia dźwięk 3D, znany dotychczas z sal kinowych. Zestaw najwyższej jakości sprzętów Samsung, takich jak telewizory SUHD, odtwarzacze UHD Blu-ray oraz treści HDR, jako jedyny jest w stanie zapewnić użytkownikom pełnię doznań i szeroką gamę rozrywki w 4K.

Ponowne definiowanie najszybciej rosnącej marki wśród urządzeń AGD

Firma Samsung dąży do zmiany doświadczeń konsumentów, korzystających z technologii, związanych nie tylko z salonem. W ciągu ostatnich trzech lat urządzenia AGD firmy Samsung rozwijały się nawet 5 razy szybciej niż pozostałych marek europejskich. Sukces nowych urządzeń, takich jak pralka AddWash, która została po raz pierwszy zaprezentowana na targach IFA 2015, przyczyniła się do tego, że Samsung stał się marką numer jeden wśród pralek we Francji, Polsce, Włoszech i Wielkiej Brytanii. Na IFA 2016 Samsung ogłosił rozszerzenie linii AddWash o pralko-suszarki i pralki małogabarytowe Slim, które pasują nawet do niewielkich mieszkań.

Samsung poinformował również, że model lodówki Family Hub będzie sprzedawany w Europie. Zastosowano w niej technologie Twin Cooling PlusTM, dzięki której można przedłużyć świeżość żywności, a także Precise Chef Cooling TM, która zapewnia stałą temperaturę, zmniejszając jej wahania do zaledwie +/- 0.5 stopnia Celsjusza. Family Hub jest także wyposażona w specjalną strefę Chef ZoneTM, która idealnie nadaje się do przechowywania mięsa czy ryb, a także trzy kamery wewnętrzne, które fotografują wnętrze lodówki, dzięki czemu użytkownicy mogą w każdej chwili sprawdzić, co mają w lodówce na ekranie połączonego z nią smartfona.

W drzwiach lodówki wbudowano 21,5-calowy ekran dotykowy. Dzięki temu konsumenci mogą skorzystać z wygodnej formy zakupów online, nie odchodząc od kuchennego blatu. W Europie Samsung współpracuje z różnymi internetowymi sklepami spożywczymi, takimi jak Eataly, Supermercato24 i coop@home. Dodatkowo, użytkownicy Family Hub będą mogli uzyskać dostęp do wyjątkowych przepisów kulinarnych, stworzonych przez najlepszych kucharzy świata z Samsung Club des Chefs, a także tysięcy przepisów ze źródeł takich jak All Recepis (najczęściej pobieranej tego rodzaju aplikacji na świecie), Whisk czy CHEFKOCH.DE.

Ekran może też pełnić rolę rodzinnej tablicy multimedialnej. Dzięki aplikacji Samsung Smart Home domownicy mogą na bieżąco udostępniać zdjęcia i notatki z dowolnego miejsca. Możliwe jest również synchronizowanie kalendarzy ze smartfonów, a poprzez aplikację Sticki, przekazywanie innym członkom rodziny informacji o wizytach gości czy planach na wieczór. Ekran umożliwia dodatkowo oglądanie telewizji czy słuchanie muzyki z wbudowanego głośnika.

Comments

comments

142
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...