Rekordowy pierwszy kwartał e-Kiosk SA – ponad 10 mln zł przychodów i 585 tys. zł zysku netto.

Informacja Prasowa - 18.05.2017
202

Rekordowy pierwszy kwartał e-Kiosk SA - ponad 10 mln zł przychodów i 585 tys. zł zysku netto.

e-Kiosk SA, lider w dystrybucji cyfrowych treści przekroczył w I kwartale 2017 r. 10 mln zł przychodów ze wzrostem do analogicznego okresu w ubiegłym roku o ponad 25 %. W omawianym okresie zysk brutto na sprzedaży wzrósł aż o 69%  a EBITDA wyniosła 0,7 mln zł (zwyżka o 18,7% w stosunku do I kwartału  roku 2016). To najlepsze wyniki spółki od początku jej istnienia.  Tak dobry początek roku może zapowiadać rekordowy wynik za 2017 rok (w 2016 roku spółka przekroczyła 26 mln zł  przychodów).

 

Inwestycje w kanały dystrybucji, tworzenie nowych linii biznesowych oraz konsekwentne budowanie najbardziej komplementarnej oferty cyfrowego kontentu na polskim rynku procentuje. Marcin Kowalczyk, Prezes Zarządu E-Kiosk S.A. informuje, że

spółka pozyskując 200 nowych kontraktów z dostawcami treści ma dziś umowy z blisko 600 wydawcami. To największy katalog w kraju. Rozbudowaliśmy również kanały dystrybucji i znacznie zwiększyliśmy sprzedaż po raz pierwszy pokonując w pierwszym kwartale wynik czwartego. Dziś nasze systemy afiliacji umożliwiają dystrybucję produktów na kilkuset platformach e-commerce a własne kanały sprzedażowe zyskują nową jakość. Oprócz rynku B2C czujemy się  też bardzo silni w kontraktach instytucjonalnych na rynku B2B, który dynamicznie się rozwija. Testujemy też nowe modele biznesowe w ramach których bardzo perspektywiczna jest m.in. nowa marka spółki – eContentLAB (agencja kontentowa i digitalowa).

 

Spółka chce wzbogacać ofertę o komplementarne usługi budowane wokół głównej kompetencji firmy, jaką są cyfrowe treści. Spółka w przyszłości rozważa ekspansję w celu zwiększenia dynamiki wzrostu skali działania. Aby móc oferować jeszcze bardziej kompleksowe rozwiązania zarówno dla wydawców prasowych, książkowych jak i współpracujących marek i reklamodawców e-Kiosk SA stawia na wzbogacenie oferty i stale inwestuje w innowacyjne modele dystrybucji treści, e-commerce oraz data-management.

Utrzymanie trendu wzrostowego przychodów w I kwartale 2017 w porównaniu z rokiem ubiegłym zostało zrealizowane z jednoczesną intensyfikacją wprowadzania korzystnych zmian w strukturze sprzedaży i modeli sprzedaży. Finalizujemy projekty, które umożliwią zastosowanie nowych modeli biznesowych w tym sprzedaż treści w oparciu o mikropłatności. Kolejne kwartały mogą przynieść więc wiele miłych niespodzianek dla cyfrowych czytelników – zapowiada Kowalczyk.

 

 

Comments

comments

202
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...