Oglądalność telewizji w grudniu: liderem Polsat i TVP 1

Redakcja PR - 03.01.2017
50

Polsat i TVP 1 liderami oglądalności w grudniu 2016

Polsat i TVP 1 miały w grudniu 206 roku najwięcej widzów – wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Najpopularniejszymi programami były: „M jak Miłość”, „Na dobre i na złe” oraz „Teleexpress”. 

W grupie widzów 4+, w grudniu 2016 najpopularniejszą stacją telewizyjną był Polsat z 11,34% udziału w rynku, na drugim miejscu TVP 1 z 10,95% udziału w rynku, podium zamyka TVN z 9,62% udziału w rynku. Na kolejnych miejscach znalazły się: TVP 2 (8,53% udziału w rynku), TVN24 (4,29%) oraz TV4 (3,82%). Z wymienionej szóstki kanałów wzrost oglądalności w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku odnotowały: Polsat, TVN24 oraz TV4.

oglądalność telewizji

Wykres 1. Oglądalność telewizji w grudniu 2016, w porównaniu z grudniem 2015. Grupa widzów 4+

W grupie komercyjnej  liderem pozostaje Polsat, a TVN ma lepszy wynik niż w grupie 4+. Polsat notuje 13,24% udziału w rynku, na kolejnym miejscu TVN z 12,08% udziału. Trzecie miejsce zajmuje TVP 1 z udziałem na poziomie 7,38%. Kolejne miejsca należą kolejno do: TVP 2 (7,22% udziałów), TV 4 (4,05%), TVN 7 (3,95%) i TV Puls (3,78%). W porównaniu z grudniem 2015, wzrostem oglądalności w grupie komercyjnej mogą pochwalić się Polsat, TVN, TV 4, TVN 7  TV Puls. Widzów straciły natomiast kanały telewizji publicznej – TVP1 i TVP2.

oglądalność telewizji

Wykres 2. Oglądalność telewizji w grudniu 2016, w porównaniu do grudnia 2015. Grupa widzów komercyjna (16-49)

Wśród poszczególnym programów telewizyjnych, prym popularności wiodą seriale Telewizji Polskiej. Najchętniej oglądanym programem w grudniu w grupie 4+ było „M jak Miłość” – serial miał widownię liczącą ponad 6,7 mln osób, „Na dobre i na złe” oglądało ponad 4,9 mln widzów, a „Teleexpress” 4,87 mln. Liczną widownię gromadziły także transmisje pucharu świata w skokach narciarskich – cztery grudniowe konkursy miały oglądalność powyżej 4 milionów.

oglądalność telewizji

Wykres 3. Oglądalność programów telewizyjnych w grudniu 2016. Grupa wiekowa 4+

W grupie komercyjnej (16-49) najwyższą oglądalność w grudniu zeszłego roku miało również „M jak Miłość”. Serial emitowany na antenie TVP 2 śledziło ponad 2,3 mln widzów. Drugie miejsce zajął polsatowski hit wigilijny – film „Kevin sam w domu” – miał widownię na poziomie niemal 2,2 mln widzów. Mikołajkowe „Wydarzenia” na Polsacie zgromadziły prawie 1,9 mln widzów, za nimi uplasowały się „Listy do M”, wyemitowane na TVN-ie – film obejrzało 1,87 widzów.

programy-gr-komercyjna

Wykres 4. Oglądalność programów telewizyjnych w grudniu 2016. Grupa widzów komercyjna (16-49)

 

 

Źródło: Nielsen Audience Measurement, opracowanie publicrelations.pl

Comments

comments

50
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...