Zmiany w zespole Programmatic & AdTech Gazeta.pl 

Informacja Prasowa - 21.04.2021
47

Zmiany w zespole Programmatic & AdTech Gazeta.pl 

Zmiany w zespole Programmatic & AdTech Gazeta.pl

Gazeta.pl od lat konsekwentnie rozwija obszar privacy management, dzięki czemu jest rynkowym liderem w tej dziedzinie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców i użytkowników, w kwietniu 2021 r. portal wprowadził zmiany w strukturze zespołu Programmatic & AdTech. Nowo utworzone stanowisko Head of Data & Privacy objęła Renata Luścińska, a Martyna Matuszewska zwiększyła zakres swoich obowiązków jako Business Data & AdTech Owner. Rozbudowa struktury zespołu Programmatic & AdTech wspiera lepsze przygotowanie Gazeta.pl do nadchodzących zmian rynkowych, w tym do dalszego rozwoju kampanii opartych o 1st party cookies.

Gazeta.pl nieustannie rozwija obszar privacy management. Efektem tych działań są ostatnie zmiany w strukturze zespołu Programmatic & AdTech. – Stoimy przed ogromnymi wyzwaniami związanymi z likwidacją 3rd party cookies i coraz silniejszymi trendami ochrony prywatności w internecie – mówi Paweł Dubiel, Dyrektor ds. Programmatic & AdTech. – Za niecały rok świat technologii reklamowej, który tak dobrze znaliśmy, ulegnie istotnemu przemodelowaniu. Chcemy być liderem tych zmian, kontynuując budowę efektywnego i bezpiecznego ekosystemu dla naszych reklamodawców i użytkowników – dodaje Dubiel.

W ramach rozbudowy działu nowo utworzone stanowisko Head of Data & Privacy objęła Renata Luścińska. Do jej obowiązków należy zapewnienie najwyższych standardów w zakresie prywatności użytkowników Gazeta.pl oraz bezpiecznego ekosystemu dla reklamodawców. Zmianie uległa również pozycja Martyny Matuszewskiej, która zwiększyła zakres swoich obowiązków, obejmując stanowisko Business Data & AdTech Owner. W nowej roli nie tylko odpowiada za architekturę produktów Gazeta.pl opartych na danych, ale także za ich implementację oraz utrzymanie na platformach reklamowych Agory i w rozwiązaniach zewnętrznych.

– Spełnianie oczekiwań klienta w zakresie jakości powierzchni reklamowych i bezpiecznego otoczenia jego komunikacji jest wielkim wyzwaniem, z którym musimy się mierzyć – mówi Bartosz Wysocki, dyrektor handlowy grupy Gazeta.pl. – Chcemy dawać naszym użytkownikom pewność, że ich wybory w kontekście prywatności są respektowane przez wszystkich uczestników ekosystemu reklamowego. To dlatego tak ważne są wprowadzone przez nas zmiany personalne, które pozwolą nam jeszcze lepiej zarządzać polityką prywatności oraz danymi w Gazeta.pl – dodaje Wysocki.

W odpowiedzi na wyzwania związane ze skutecznym pozyskiwaniem i respektowaniem zgód użytkowników w kontekście likwidacji 3rd party cookies w przeglądarce Chrome Gazeta.pl wraz z partnerami – jako pierwsi w Polsce i jedni z pierwszych w Europie – zrealizowała już kampanię z wykorzystaniem danych 1st party i targetowania bazującego na nich. Portal współpracuje także z firmą OneTrust, co pozwala mu być na bieżąco z szybko zmieniającymi się regulacjami, wymogami technologicznymi oraz branżowymi wytycznymi, w tym IAB TCF (Transparency & Consent Framework).

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w lutym 2021 r. serwisy Grupy Agora odwiedziło 17,1 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 535,1 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Next.gazeta.pl, Moto.pl, eDziecko.pl.

Comments

comments

47
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...