Triumf IKEA w konkursie marketingowym Golden Arrow!

Informacja Prasowa - 06.07.2021
69

Triumf IKEA w konkursie marketingowym Golden Arrow!

Triumf IKEA w konkursie marketingowym Golden Arrow!

W tym roku IKEA zdobyła największą liczbę nagród, w tym Grand Prix przyznawany wyjątkowym projektom. Jest to efekt wytrwałej pracy marki nad optymalizacją działań oraz stałego testowania nowych rozwiązań i innowacyjnego podejścia do kampanii.   

Konkurs Golden Arrow to inicjatywa dla agencji reklamowych full service, agencji marketingu zintegrowanego, eventowego, interaktywnego, domów mediów oraz wszystkich firm, realizujących pełną i spójną kampanię marketingową[1]. Jury ocenia wykorzystanie całego wachlarzu form i narzędzi, efektywność kampanii, a także ich innowacyjność.

Rok 2020 był czasem zmian i przystosowania się do nowej codzienności. IKEA wraz z Decathlonem postanowili stawić temu czoła, tworząc kampanię „Decathlon x IKEA – Lepszy dom sprawdza się w sporcie”. Współpraca pomiędzy markami zaczęła się od domu – miejsca, które podczas pandemii było jednocześnie biurem, najlepszą siłownią, studiem jogi, restauracją i przestrzenią pełną rodzinnego ciepła oraz miłości. Połączenie ich perspektyw – eksperta sportowego i eksperta od lepszego domu, dało kreatywną przestrzeń do rozmowy o treningu w domu i sporcie. Celem akcji było zachęcenie klientów obydwu marek do uprawiania sportu w mieszkaniach oraz przybliżenie im pomysłów na ćwiczenia i przechowywanie nieporęcznego sprzętu sportowego. Bardzo interesującym zabiegiem był dialog prowadzony przez marki – poprzez billboardy, zwracanie się do siebie w bezpośredni sposób w publikowanych treściach oraz wymienianie się hasłami. Ta rozmowa, wykorzystująca w zabawny sposób dwuznaczność słów, została dostrzeżona nie tylko przez jury konkursu. Już wcześniej zwróciła uwagę portali marketingowych, a przede wszystkim klientów – którzy nie ukrywali swojego zaciekawienia w komentarzach w mediach społecznościowych. Oprócz wyróżnień w kategorii „Marketing w czasie pandemii – projekty marketingowe marek” oraz „Digital marketing – social media”, inicjatywa zdobyła najcenniejszą nagrodę w konkursie – Grand Prix. Za realizację kampanii odpowiadały agencje Przestrzeń i VMLY&R.

Nagrodzona została również długoterminowa wzorcowa współpraca z agencją Loyalty Point
w kategorii „Wyzwania marketera – Wzorowa wspólpraca marketer – agencja”, a także „Wyzwania marketera – Long term strategy”. Wspólne działania zaowocowały też wyróżnieniem za „Komunikację Data Driven”.

IKEA zdobyła aż pięć nagród i dwa wyróżnienia za efektywność kampanii i projektów reklamowych. Sukces marki w konkursie Golden Arrow to efekt wytrwałej, sumiennej i innowacyjnej pracy w trakcie pandemii. Działania, które zostały nagrodzone, nakierowane były na jak najlepsze rezultaty oraz wsparcie klientów w trudnej sytuacji. Jest to kolejna odsłona prestiżowej inicjatywy, a dla IKEA na pewno nie ostatnia. Marka rozwija trwające od lat partnerstwa, ale też nieustannie szuka innowacyjnych rozwiązań. Już pracuje nad następną, kreatywną komunikacją.

Comments

comments

69
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...